رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اطلاع‌ رسانی صحیح نقش شایانی در کاهش آسیب‌های جامعه دارد

5:30 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۵۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عرب با بیان اینکه اطلاع‌رسانی صحیح می‌تواند نقش شایانی در کاهش آسیب‌های جامعه داشته باشد، بر انعکاس هرچه بیشتر اقدامات اصلاحی و تربیتی زندانهای استان در رسانه‌های گروهی تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندانهای استان سمنان، عباسعلی عرب در سیزدهمین جلسه ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر، که با موضوع بررسی میزان تاثیر برنامه‌های کمیته «اطلاع رسانی و روابط عمومی» در کاهش آسیب زندانهای استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به استقبال خوبی که از انتشار گفتگو با مددجویان حافظ قرآن در پایگاه اطلاع‌رسانی زندانها شده است، ادامه انتشار این مصاحبه‌ها تاثیر بسیار خوب بر مخاطبان خواهد داشت.

رئیس ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندانهای استان سمنان در ادامه با بیان اینکه اجرای تئاتر «بیگانه» با نقش‌آفرینی مددجویان اردوگاه حرفه‌آموزی سمنان اقدامی بسیار ارزنده به‌شمار می‌رود، خواستار ادامه فعالیتهای فرهنگی و انعکاس گزارش‌های و اخبار آنها از طریق رسانه‌های گروهی شد.

عرب همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری محرم‌الحرام،  بر اجرای کلیه برنامه‌های هفته «امر به معروف و نهی از منکر» تاکید کرد و ابراز داشت: برنامه‌های عزاداری محرم از جمله قرائت زیارت عاشورا، دسته‌های سینه‌زنی و نوحه‌خانی در تمامی زندانها با جدیت و رعایت امنیت برگزار شود.

در ادامه جلسه، معاون سلامت اصلاح و تربیت زندانهای استان سمنان با بیان اینکه مقوله آمار و اطلاعات، بر دو اصل سرعت و دقت استوار است خاطرنشان کرد: در بحث استخراج و تنظیم آمار مربوط به زندانیان، سه مورد «گزارش آماری»، «تحلیل آماری» و «هشدار آماری» حائز اهمیت می‌باشند.

حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی افزود: نتیجه کار مسئول آمار و انفورماتیک معیاری مناسب برای راستی آزمایی نتیجه اقدامات مسئولین کمیته‌های ستاد کاهش است.

گفتنی است در این جلسه که با شرکت مسئولان کمیته‌های ۹ گانه ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر اداره کل برگزار شد، ابتدا حمید امیدیان مسئول کمیته «اطلاع رسانی و روابط عمومی» ستاد کاهش آسیب استان، گزارشی از عملکرد کمیته مربوطه و نیز تاثیر این اقدامات در کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندانها ارائه کرد. پس از آن نیز حسن پهلووری مسئول انفورماتیک اداره کل و از اعضای ستاد، به ارائه گزارش آماری شش ماهه نخست امسال پرداخت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *