راه اندازی آزمایشگاه های مواد مخدر در کشور/ تشخیص مواد وارداتی به کشور با آزمایش

21:20 - 15 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۴۱۶
جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: تمام استان های کشور به آزمایشگاه مواد مخدر تجهیز می شوند.
به گزارش گروه جامعه ،سردار مرتضی میرزایی  در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی و آزمایشگاه آنالیز موادمخدر دراستان البرز گفت: نمایندگان سازمان ملل طبق زمان بندی خود آزمایشگاه را مورد بررسی قرار دادند تا آنالیز تغییر و تحولات درانواع مواد مخدر را دراین ازمایشگاه ها رصد کنند.
 
وی اضافه کرد: یکی از مزایای ایجاد این آزمایشگاه ها در این است که چنانچه مواد مخدری کشف شود به طور حتم در این آزمایشگاه ها مورد بررسی قرارگرفته و مشخص می شود که این مواد از کشور دیگری وارد شده یا در داخل کشور تولید شده است.
 
سردار میرزایی افزود: یکی دیگر از مزایای این آزمایشگاه تشخیص در نوع مواد و اجرای صدور حکم  برای مراجع قضائی نیز خواهد بود.
 
وی به راه اندازی آزمایشگاه تخصصی در پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در سال های 91  تا کنون در سه فاز ، 18 استان کشور مجهز به آزمایشگاه تخصصی آنالیز مواد مخدر شدند و در آینده نزدیک تمام استان ها به این سیستم مجهز می شوند.
 
سردار میرزایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 340  تن انواع مواد مخدر در کشور کشف که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 11 درصد افزایش کشف بوده که انتظارمی رود تا پایان سال جاری این افزایش کشف ادامه داشته باشد.
 
وی افزود: پلیس درحوزه جمع آوری معتادان متجاهر نیز آمادگی لازم را دارد و زمینه جمع آوری آن ها باید وجود داشته باشد که اگر دستگاه های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند به مدت یک هفته همه آن ها دستگیر می شوند .
 
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدرکشور یادآورشد : راه اندازی نمایشگاه تخصصی درحوزه مواد مخدر کار بسیار ستودنی است که پلیس البرز این اقدام را انجام داده و در پلیس های تخصصی چنین اقداماتی کم دیده شده است.
 
وی یادآورشد : ایجاد این فضاها برای شناخت مشکلات و معضلات مواد مخدر بسیار موثر است و ظرفیتی را برای خانوادها بوجود آورده که درامر پیشگیری دراین معضل آشنایی لازم را پیدا کنند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *