نقش موثر سران عشایر در پیشگیری از وقوع جرم

1:15 - 15 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۱۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
زبیدی نیا گفت: سران عشایر در ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش موثری دارند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان خوزستان در دومین همایش تخصصی سران عشایر خوزستان بر نقش تاثیر گذار سران عشایر در ایجاد صلح وسازش بین مردم و پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: عرف موجود بین عشایر استان در امر صلح و سازش مؤثر واقع شده به طوریکه با وساطت بزرگان و خیرین تعداد زیادی از پرونده به صلح و سازش منجر شده است و سران عشایر در امر صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش مهم و تأثیر گذاری دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی افزود: بزرگان و سران عشایر نباید بگذارند فرهنگ غنی عشایر با رسومات اشتباه خدشه دار شود و باید با اینگونه رسومات با فرهنگ سازی صحیح مبارزه کنند تا شاهد پویایی درجامعه و استانمان از نظر فرهنگی و اجتماعی باشیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: باتوجه به حساسیت‌های موجود در منطقه و بافت عشایری ، ضروری است از ظرفیت بزرگان طوایف بهره بیشتری برده شود و بزرگان و سران عشایر با نفوذ و جایگاهی که در طایفه و عشیره خود دارند، می توانند اقدامات لازم در جهت جلوگیری از هرگونه خطا به عمل آورند.

در ادامه نریمانی رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اهواز بر حمایت از سنتهای درست عشایر تاکید و اظهارکرد: از سنتهای مورد تائید شرع و قانون که بین عشایر وجود دارد باید حمایت شود و برای اصلاح رسومات غلط طایفه باید از راهکارهای قابل قبول و منطبق با فرهنگ آن استفاده کرد.

در ادامه این همایش مسعودی نسب معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: یکی از تاثیرگذار ترین کارهایی که سران عشایر می توانند انجام دهند پیشگیری از وقوع جرم می باشد و باید بینش قوی در این زمینه داشته باشند.

در پایان  از سران عشایر فعال و نمونه با اهداء هدایا و لوح سپاس از آنان تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *