کمیته‌ای مشترک به‌منظور بررسی لایحه مالکیت فکری تشکیل می‌شود/ساماندهی صندوق‌های صدقات

20:30 - 13 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۸۵۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تاکید نمایندگان کمیسیون متبوعش مبنی بر تشکیل کمیته‌ای مشترک میان کمیسون‌های مرتبط با لایحه مالکیت فکری، گفت: امروز رئیس کمیته امداد نیز گزارشی از نحوه خدمات‌دهی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش خود ارائه داد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ سیدحمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه 13مهرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور  رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در کمیسیون متبوعش و همچنین بررسی لایحه مالکیت فکری، گفت: آقای فتاح امروز گزارشی از نحوه و نوع خدمات‌دهی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت‌پوشش خود، ارائه داد و به گفته وی تعداد قابل توجه‌ای از دانش‌آموزان تحت پوشش امداد در رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر پذیرفته شده‌اند.  

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به صندوق‌های متعدد جمع‌آوری کمک‌های نقدی و صدقات در اماکن عمومی همچون متروها که بخشی از آن‌ها به کمیته امداد تعلق دارد انتقاد کرده و این تعدد صندوق‌ها را موجب سردرگرمی مردم دانستند.

وی افزود: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با انتقاد نمایندگان درخصوص موضوع فوق موافق بوده و قول ساماندهی و مکانیزه کردن صندوق‌های صدقات را داد.  

میرزاده با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش و خودکفا کردن‌شان است، افزود: مسئولان کمیته معتقدند، نباید با نیازمند طوری رفتار کرد که منتظر کمک بنشینند لذا باید با کارآفرینی و ایجاد اشتغال آن‌ها را به درآمدزایی رساند.  

این نماینده همچنین به بررسی لایحه مالکیت فکری در کمیسیون آموزش و تحقیقات که بین این کمیسیون و چندین کمیسیون دیگر همچون فرهنگی، قضایی و... مشترک است اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: نمایندگان بررسی قاعده‌مند این لایحه را منوط به تشکیل کمیته‌ای مشترک میان کمیسیون‌های دخیل دانستند تا این کمیته مشترک، تکلیف لایحه مالکیت فکری را به درستی مشخص کند چراکه مسائل مشترک بسیاری وجود دارد که باید با همفکری کمیسیون‌های مختلف به نتیجه برسند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *