اختلاف بین کادر فنی تکواندو و بازیکنان غیرقابل کتمان است/ بازیکن نباید برای تیم ملی تصمیم بگیرد

14:41 - 13 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۷۰۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: اختلافات بین کادر فنی و بازیکنان تیم ملی غیر قابل کتمان است و تکذیب کردن این موضوع کمکی به فدراسیون نمی‌کند.
مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در مورد اختلافی که بین ستاره‌های تیم ملی تکواندو و کادرفنی پیش آمده اظهار داشت: همه می‌دانند که اختلافاتی بین ملی‌پوشان و کادر فنی وجود داشته و این موضوع غیرقابل کتمان است. وقتی یک شکاف بین کادر فنی و ملی‌پوشان ایجاد می‌شود، وظیفه بالاترین مرجع فدراسیون است که این موضوع را حل و فصل کند.

وی افزود: فدراسیون باید نظر مخالفان را می‌شنید و اتاق فکری با حضور اساتید پیش از المپیک تشکیل می‌داد تا این مسائل پیش نیاید اما متاسفانه برگزاری جلسات فنی پس از نتایج المپیک، نوش دارو پس از مرگ سهراب بود.

کریمی در پاسخ به این سوال که گویا یکی از ملی‌پوشان در مورد اختلافش با سرمربی تیم ملی با شما صحبت کرده بود، گفت: آن ملی پوش بیشتر از من با یکی از مربیان جوان درد و دل می‌کرد و من تنها بخشی از صحبت‌های او را شنیدم، اما اگر با فدراسیون ارتباط داشتم، این مشکلات را حل می‌کردم تا این نتایج افتضاح در ریو به بار نیاید.

سرمربی پیشین تیم ملی با تاکید بر اینکه بازیکن نباید برای تیم ملی تصمیم بگیرد، افزود: وقتی بازیکن سالاری باب شود، نتیجه همین است که می‌بینید. اینکه بازیکن تیم ملی نمی‌خواهد با سرمربی کار کند و این موضوع را به صراحت اعلام می‌کند نشانه بها دادن بیش از حد به ملی‌پوشان است.

کریمی ادامه داد: کاری به اینکه چه کسی مربی است ندارم اما معتقد هستم قداست مربی باید تحت هر شرایطی حفظ شود و این وظیفه فدراسیون است که از کادرفنی خود در برابر برخی مسائل  حمایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا با ادامه همکاری مقانلو با تیم ملی موافق است یا خیر، گفت: فدراسیون روی مقانلو سرمایه گذاری کرده است و درست نیست که بخاطر یکسری صحبت‌ها به راحتی او را کنار بزند. کنار گذاشتن مقانلو تنها پاک کردن صورت مسئله است و بهتر به جای اینکار به فکر حل کردن مسئله باشیم.

کریمی در ادامه به سکوت ملی‌پوشان تکواندو اشاره کرد و گفت: مصاحبه نکردن المپیکی‌ها تنها دو دلیل می‌تواند داشته باشد، یا فدراسیون از آنها خواسته که سکوت کنند و یا بچه‌ها توجیهی برای نتایج خود نداشتند.

پیشکسوت تکواندو تصریح کرد: رزومه ملی‌پوشان ما بسیار درخشان است و نباید بخاطر یک شکست توان فنی آنها را زیر سوا برد. در عدم نتیجه گیری تیم ملی مسئولان فدراسیون بیش از هر شخص دیگری مقصر هستند.

کریمی در پایان اظهار داشت: به هر حال این اختلافاتی که همه از آن مطلع بودند ضربه خود را به تکواندو زد و بهتر است رئیس فدراسیون این مشکلات را مدیریت کند تا شاید اوضاع به حالت اولیه بازگردد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *