لزوم توجه به امر پیشگیری در قاچاق کالای سلامت محور

11:19 - 13 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۵۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رحمانیان با اشاره به ارسال بیش از صد مقاله به دبیرخانه همایش ملی مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور گفت: در این همایش بر لزوم توجه به امر پیشگیری از قاچاق کالای سلام محور تاکید می‌شود.
احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به برگزاری همایش ملی مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور در استان فارس گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و اقدام جدی در تحقق شعار سال، کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان فارس با مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در 14 مهرماه اقدام به برگزاری همایش ملی مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور می‎کند.
وی اهداف اصلی همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت محور را بنیان‌های نظری، اقدامات صورت گرفته در آینه عمل و اقدام و همچنین بررسی و ارزیابی کارنامه نهادهای متولی دانست.

دبیر اجرایی این همایش در ادامه خاطر نشان کرد: همایش مذکور در نوع خود اولین همایش با موضوع تخصصی قاچاق کالا با محوریت سلامت افراد جامعه است.

رحمانیان ضمن برشمردن برخی از اقدامات مستمر صورت گرفته در جهت برگزاری این همایش گفت: تعیین دبیر اجرایی و دبیر علمی همایش، اخذ نظریات دستگاه‌های عضو کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان فارس در خصوص محورهای همایش، برگزاری شش جلسه با اساتید ذیربط دانشگاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعیین سهم و نقش هریک از دستگاه‌ها در برگزاری همایش از جمله اقدامات انجام شده است.

وی چاپ 2 هزار پوستر همایش و ارسال به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، مکاتبه با معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سراسر کشور به منظور مشارکت غیر مادی در برگزاری همایش، اطلاع رسانی موضوع همایش در پنج نوبت از طریق مصاحبه و وسایل ارتباط جمعی را از دیگر اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در راستای همایش مذکور دانست.

معاون رئیس کل دادگستری استان فارس از مذاکره جداگانه با مدیران هریک از دستگاه‌های ذیربط با هدف جلب مشارکت آنان در برگزاری همایش، انجام 3 هزار و 750 نفر ساعت کار اجرایی، تدوین 156 اقدام و فرایند در راستای برگزاری همایش و برگزاری جلسات هماهنگی، با رئیس کل دادگستری استان فارس، استاندار فارس و حضور مدیران دستگاه‌های اصلی برگزار کننده همایش خبر داد.

وی افزود: از 108 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش پس از داوری 86 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که 35 مقاله، طرح پژوهشی و میدانی در روز برگزاری همایش در چهار کارگروه تخصصی قضایی و حقوقی و جرم شناسی، امنیتی و انتظامی، تضمین سلامت عمومی جامعه، صنعت، بازرگانی و کشاورزی ارائه خواهد شد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *