رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا برای نخستین بار یک گونه زنبور را در لیست در معرض خطر قرار داد

12:34 - 11 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۶۵۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
آمریکا هفت زیرگونه از زنبورهای صورت زرد هاوایی را در فهرست گونه‌های در معرض انقراض قرار داده است، این نخستین بار است که یک گونه زنبور در بالای فهرست جانوران در معرض خطر آمریکا قرار می‌گیرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از آنا، فعالان حفظ محیط‌زیست می‌گویند این زنبورها به علت از دست دادن قلمرو طبیعی زیست‌شان، آتش‌سوزی‌های مکرر در جنگل‌ها ‌و همچنین ورود گونه‌هایی از زنبوران غیربومی به قلمرو آنها، در معرض انقراض قرار گرفته‌اند.

زنبورها نقشی حیاتی در بارور کردن درختان و مراتع دارند و چنانچه نسل این گونه از زنبورها در هاوایی منقرض شود، بخش وسیعی از محیط زیست این منطقه آمریکا در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.

قرار گرفتن نام این گونه زنبورهای صورت زرد در فهرست گونه‌های در معرض خطر، حاصل سال‌ها تحقیق و مشاهده گروه‌های حافظ محیط‌زیست از جمله «انجمن زیرسز» بوده است.

سارینا جپسن، مدیر بخش حیوانات در معرض نابودی انجمن زیرسز، گفته است که اگر چه زنبورهای صورت زرد تقریبا در همه نقاط جهان یافت می‌شوند اما این زیرگونه خاص بومی جزایر هاوایی است و نقشی حیاتی در بارور کردن گونه‌های گیاهی بومی و منحصر به فرد هاوایی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *