اگر حوزه‌های شیعه و سنی تقریب داشتند داعش به وجود نمی آمد/ ایام محرم فقط به گریه گذرانده نشود

16:52 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۴۵۱
آیت الله جوادی آملی گفت: اگر شیعه و سنی همدیگر را تکفیر نکرده و روش های تقریبی در حوزه های علمیه تشیع و اهل سنت رواج داشت داعش و گروه های تکفیری نداشتیم.
به نقل از حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر در مسجد اعظم قم با تأکید بر وحدت امت اسلامی گفت: اگر شیعه و سنی همدیگر را تکفیر نکرده و روش های تقریبی در حوزه های علمیه تشیع و اهل سنت رواج داشت، داعش و گروه های تکفیری نداشتیم.

ایشان با اشاره به تفکرات مناسب افرادی مثل  "سید مرتضی" ، ابراز داشتند: خدا برادر او، سید رضی را رحمت کند که اینچنین کتاب شریف نهج البلاغه را جمع آوری کرده است.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: امام علی(ع) نسبت به برخی، صحبت های تندی دارند؛ اما سید رضی این مباحث را در نهج البلاغه نیاورده و به همین دلیل است که 80 درصد از شروح نهج البلاغه از سوی اهل سنت می باشد.

*مبادا تبلیغ در ایام عاشورا از ما سلب شود

این استاد برجسته حوزه در ادامه خطاب به مبلغان دینی تصریح کردند: مبادا تبلیغ از سوی ما در ایام عاشورا سلب شود؛ چراکه جریان کربلا بی نظیر بوده و فراموش نشدنی است.

معظم له بیان داشتند: ما چه باشیم و نباشیم، خدا حسین ابن علی(ع) را حفظ می کند؛ اما ما باید در این جریان حضور داشته باشیم.

*محرم را به صرف گریه نگذرانیم

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان اظهار داشتند: نباید ایام محرم را به صرف گریه گذراند؛ بلکه باید معارف سالار شهیدان را برای مردم بیان کرد تا زنده بماند.
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: داعش شیعه سنی تکفیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *