جنگی که نظام سلطه راه انداخته جرم بین‌المللی و بزرگی است/ هماهودفر با تامین وثیقه 500 میلیونی آزاد شد

11:38 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۲۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در حاشیه دیدار با دادستان کل کشور عمان در جمع خبرنگاران گفت :مساله تروریسم و مواد مخدر از موضوعاتی است که جهان به آن گرفتار است. جنگی که نظام سلطه راه انداخته جرم بین المللی و بزرگی است.

به گزارش خبرنگارگروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در حاشیه دیدار با دادستان کل کشور عمان در جمع خبرنگاران گفت: مساله تروریسم و مواد مخدر از موضوعاتی است که جهان به آن گرفتار است.جنگی که نظام سلطه راه انداخته جرم بین المللی و بزرگی است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: چه کسی به آنها اسلحه های پیشرفته و امکانات می دهد اینها جنایت است باید همه کشورها و کشورهایی که گرفتارند راهکار بین المللی بیابند که در این جلسه این مساله را طرح موضوع کردم که دستگاه قضایی برای تعقیب این جرم چه باید بکند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا و کشورهای غربی از حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند و در عمل دوگانه برخورد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: جمهوری اسلامی ایران و عمان روابط دیرینه و صمیمی دارند که تبعا مقامات ایران و عمان در رفت و آمدند که در شرایط کنونی این روابط در مسایل دو کشور منطقه و حتی فرامنطقه می تواند تاثیرگذار باشد.

وی در ارتباط با پرونده هما هودفر نیز گفتخروج وی ربطی به این سفر و دیدار نداشته است. تحقیقات پرونده کامل شد و دادگاه انجام شد. و قرار وثیقه ۱۵۰میلیونی صادر شد که بعد این قرار وثیقه به ۵۰۰ میلیون تشدید شد اما تهیه وثیقه ۵۰۰میلیونی زمان برد. در نهایت وثیقه تامین شد و وی آزاد شد. اگر منعی نباشد و ممنوع الخروج نباشد خروج از کشور منعی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در ادامه گفت: اطلاعی ندارم که وی ممنوع الخروج بودند یا خیر و طبیعتا وقتی قراروثیقه صادر می‌شود یک سری محدودیت‌ها برداشته می شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *