رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکایی‌ها هنوز روحیه شهادت‌طلبی جوانان ما را درک نکرده‌اند

20:37 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۰۲۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آن چیزی که آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند در مورد ما درک کنند روحیه شهادت طلبی جوانان ما با تآسی از شهدای عاشورا است.
به گزارش گروه سیاسی ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی  در چهارمین همایش « سلحشوران دفاع مقدس»  که به یاد سردار سرلشگر شهید مهدی باکری، فرمانده ارشد جبهه‌های هشت سال جنگ تحمیلی برگزار شد،  به بیان صحبت‌های خود در توصیف مقام شامخ شهدا و فرهنگ شهادت در کشور پرداخت.

وی با بیان این‌که «فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در تعلیمات مکتب عاشورا دارد» تاکید کرد: وظیفه ما حفظ و تداوم این فرهنگ است. این‌گونه همایش‌ها باید هرچه پررنگ‌تر در جامعه برگزار شود تا امثال باکری‌ها به جامعه و نسل جدید ما بیشتر شناسانده شوند.

همچنین سردار زهدی دبیرکل همایش سلحشوران دفاع مقدس ضمن تشکر از فرماندهان، خانواده ‌های شهدا و بسیجیان حاضر در  این همایش، گفت: هدف و نیت برگزاری این‌گونه همایش‌ها و برنامه‌ها که هر ساله به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود شناساندن و برجسته‌سازی ابعاد شخصیتی فرماندهان و بزرگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه به نقل خاطره‌ای از مقام معظم رهبری پرداخت که ایشان در جلسه‌ای با اشاره به شهید باکری، شهدای فرمانده دوران دفاع مقدس را "اعلام الهدی" خطاب کرده بودند.

وی ادامه داد: تمام رزمندگان و شهدای دفاع مقدس رهبران ما هستند؛ اما وقتی در یک جمع حرکت می‌کنیم باید به "علم" و پیشرو توجه داشته باشیم.

زهدی در ادامه با بیان خاطراتی از شهید باکری در مورد شخصیت تاثیر گذار ایشان اظهار کرد: در جبهه‌های جنگ شهید مهدی باکری همانند یک روح در کالبد لشگر عاشورا عمل می‌کردند.

شهید باکری در مجموعه عملیات‌های والفجر با عنوان فرمانده لشگر31 عاشورا و همچنین در عملیات‌های والفجر، رمضان، خیبر و مسلم بن عقیل در سمت‌های مختلف حضور داشت؛ تا اینکه در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 

در پایان این مراسم با حضور سردار فضلی و سردار اصانلو از چند تن از سرداران سپاه پاسداران و همچنین مدیران عامل بانک‌های رفاه کارگران، انصار و مهراقتصاد تجلیل و قدردانی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *