رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حفره های احتمالی بزرگراه های اصلی تهران شناسایی می شود

11:00 - 04 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۸۳۸
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداری تهران گفت :حفره های احتمالی بزرگراه های اصلی با کمک متخصصان ژاپنی در سه ماهه شناسایی می شوند.
به گزارش گروه جامعه ، مازیار حسینی با اشاره به طرح مطالعاتی دانشگاه توكیو وسازمان حمل و نقل و ترافیك برای جلوگیری از نشست زمین گفت: باید در زمینه حل مشكل نشست زمین از تجربه های كشورهای دیگر بهره مند شد تا بتوان خدمت بهتری به شهروندان ارائه داد.

وی تاكید كرد: تلاش ما این است كه در بازه زمانی سه ماهه بزرگراه های اصلی بازدید شوند و حفرات احتمالی شناسایی شوند.
 
حسینی با اشاره به مشكلات مشابه توكیو و تهران در این زمینه گفت: ژاپنی ها در سال در حدوده سه هزار نقطه را شناسایی می كنند و به همین دلیل هم در موضوع تجهیزات و هم در موضوع نیروهای انسانی و متخصص از تجربیات بالایی برخوردار هستند،در نتیجه ضرورت دارد تا از این تجارب بهره گرفته شود.  
 
به گفته معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران،  طرح مطالعاتی مشترك توکیو و تهران برای انتقال دانش وتجربه حركتی ضروری است و این طرح مشترك هم اكنون در مراحل رایزنی است.

حسینی همچنین با اشاره به اینكه ساخت تونل تاسیسات شهری یكی از راهكارهای جلوگیری از نشست احتمالی زمین تهران است، گفت: ایجاد تونل تاسیسات شهری هم از نشست زمین جلوگیری می كند و سبب می شود طول عمر مفید تاسیسات شهری افزایش پیدا كند،چرا که در این كانال ها منهول های ویژه ای تعبیه می شود بنابراین می توان با سركشی های متداوم مشكلات احتمالی را شناسایی كرد.
 
وی با تاكید بر اینكه كلانشهر تهران شهری در حال توسعه و زنده است،گفت:داشتن كانال تاسیسات شهری سبب می شود توسعه تهران در روندی كم هزینه تر پیش رود، بنابراین داشتن تونل تاسیسات یكی از راههای حل بحران نشست زمین در تهران است.
 
به گفته معاون حمل ونقل ترافیك، شهرداری تهران آماده همكاری با دستگاه های مرتبط برای ساخت تونل شهری است. وی همچنین با تاكید بر اینكه باید در برخی تكنیك های حفاری زمین تجدید نظر شود گفت :كسانی كه حفاری زمین را انجام می دهند باید حفاری را به گونه ای انجام دهند كه خلل و فرج پر نشده ای باقی نماند كه زمینه نشست زمین ایجاد شود.
 
حسینی با اشاره به اقدامات معاونت حمل و ترافیك برای شناسایی حفرات احتمالی گفت: دستگاه های ژئورادار و جی .پی .آر در مركز مطالعات ژئوتكنیك موجود است و از این دستگاه ها برای شناسایی حفرات احتمالی تهران استفاده می شود.  
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *