تلاش مسلمانان آمریکایی برای مقابله با اسلام‌هراسی

16:39 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۵۸۳
مسلمانان آمریکا به خاطر فضای موجود تلاش می‌کنند تا در هر عرصه‌ای الگوی خوبی از یک مسلمان و دین اسلام به نمایش بگذارند اما علی‌رغم همه این تلاش‌ها با حمله یک تروریست که ادعا می‌شود مسلمان است متاسفانه تصوراتی در مورد هزاران مسلمان این کشور شکل می‌گیرد.
به نقل از ایکنا، گرچه مسلمانان آمریکایی دستاوردهای متعددی داشته‌اند، آنچه از اسلام و مسلمانان در رسانه‌ها نشان داده می‌شود، سخنان هدفدار سیاستمداران و اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی مسلمان‌نما است.

یکی از دستاوردهای مثبت مسلمانان پیروزی «ابتهاج محمد»، شمشیرباز زن محجبه آمریکایی در المپیک ریو و نیز سخنرانی پدر و مادر «همایون خان»، سرباز آمریکایی در جمع سیاستمداران و محکوم کردن اظهارات ضداسلامی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخاب ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

مسلمانان آمریکا به خاطر فضای موجود تلاش می‌کنند تا در هر عرصه‌ای که هستند الگوی خوبی از یک مسلمان و دین اسلام به نمایش بگذارند اما علی‌رغم همه این تلاش‌ها با حمله یک تروریست یا گروه تروریستی که ادعا می‌شود مسلمان هستند متاسفانه تصوراتی در مورد هزاران مسلمان این کشور شکل می‌گیرد.

«نادیا خواجه»، از مسئولان انجمن مسلمانان پیتسبورگ می‌گوید: مسلمانان زیادی مانند خود من زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را وقف خدمت به کشور کرده‌اند اما به خاطر تمرکز شدید بر اقدامات خشونت‌آمیز یک اقلیت بسیار کوچک که خود را مسلمان می‌دانند اما به اسلام عمل نمی‌کنند و نماینده اسلام و مسلمانان نیستند، خدمات و تلاش‌های مثبت مسلمانان دیده نمی‌شود.

«صفدر خواجه»، از کارکنان شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در پیتسبورگ نیز می‌گوید: نقش مسلمانان از سوی رسانه‌ها و سیاتمداران نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: مسلمانان باید حضور و نقش خود به‌ویژه خدمات خود در عرصه‌های پزشکی و علوم را گوشزد کنند. ما شخصیت‌های فعالی در عرصه سیاست نیز داریم اما این‌ها کافی نیست.

تحقیقات مؤسسه تحقیقاتی پیو آمریکا نشان می‌دهد که مسلمانان این کشور درست مانند دیگر شهروندان زندگی می‌کنند.

در منطقه پیتسبورگ آمریکا حدود ۱۰ هزار مسلمان زندگی می‌کنند و ۱۱ مسجد وجود دارد. بیش از ۱۰۰ مسلمان در این منطقه دارای کسب و کار و تجارت هستند و برای بیش از ۱۵۰۰ نفر ایجاد شغل کرده‌اند اما گسترش پیام‌های ضداسلامی شخصت‌های سیاسی در جریان کمپین‌های انتخاباتی اخیر اعتماد آنان را نسبت به جامعه آمریکایی کم کرده است.

با این حال رهبران مسلمانان و شهروندان مسلمان به تلاش‌های خود برای افزایش شناخت مردم و گسترش گفت‌وگوها ادامه می‌دهند.

صفدر خواجه می‌گوید: بزرگترین مشکل ما هراس‌افکنی بی‌خود، انگ زدن و به حاشیه راندن مسلمانان است.

وی افزود: میلیون‌ها دلار برای اجرای این کمپین غیرمنطقی رسانه‌ای سرمایه‌گذاری می‌شود و گروه‌های ذی‌نفع زیادی فعالیت می‌کنند. با این حال ما باید داستان‌های زندگی واقعی مسلمانان را بگوییم و نشان دهیم که شهروندان مسلمان چه حرفه‌هایی دارند، چگونه زندگی می‌‌کنند و چگونه به اصول و قوانین احترام می‌گذارند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *