رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظریات کارشناس نقش مهمی در تصمیم گیری قاضی در صدور احکام قضایی دارد

22:20 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۵۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
جمادی گفت: نظریات کارشناس نقش مهمی برای دستگاه قضا و تصمیم گیری قاضی در صدور احکام قضایی دارد کارشناسان باید به اصول عدالت محوری،تقوا محوری ، واقعیت محوری،بی طرفی و مسئولیت پذیری در تمامی امور و نظریات خود پایبند باشند .
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان بوشهر، رئیس کل دادگستری بوشهر در دیداربا هیئت مدیره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه اظهارکرد: نظریات کارشناس نقش مهمی برای دستگاه قضا و تصمیم گیری قاضی در صدور احکام قضایی دارد کارشناسان باید به اصول عدالت محوری،تقوا محوری ، واقعیت محوری،بی طرفی و مسئولیت پذیری در تمامی امور و نظریات خود پایبند باشند .

وی افزود: نظریات کارشناس باید برپایه دانش تخصصی و رعایت و تعهد به اصول اخلاقی در تمامی شئونات کاری و اجرایی خود باشد.

این مقام قضایی دراستان بوشهر ادامه داد : نظریات کارشناس نقش مهمی برای دستگاه قضا و تصمیم گیری قاضی در صدور احکام قضایی دارد که در این راستا کارشناسان باید به اصول عدالت محوری،تقوا محوری ،واقعیت محوری،بی طرفی و مسئولیت پذیری  در تمامی امور و نظریات خود پایبند باشند .

وی گفت : عملکرد کارشناسان باید به گونه ای باشد که مردم و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی آن را امین و حافظ حق و حقیقت  بشناسند.

جمادی با تاکید به اینکه نظریه کارشناس نقش مهمی در چگونگی رسیدگی به دعاوی دارند بیان کرد:  اگر کارشناس راه انحرافی پیدا کند باعث تزلزل در احکام صادره و سلب اعتماد مردم به دستگاه قضا و جایگاه کارشناس خواهد شد،کارشناس باید با رعایت اصول کاری وقانونی و شرعی در اظهار نظر خود دقت نظر داشته باشد و موجب تسریع درتصمیم گیری و رسیدگی شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *