رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افتتاح دومین مرکز طب سلامت کار در زندان قزلحصار

1:15 - 04 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۵۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مطهرنژاد از افتتاح دومین مرکز تخصصی طب سلامت کار ویژه مددجویان داوطلب اشتغال بکار در زندان قزلحصارخبر داد و گفت: اولین مرکز طب سلامت کار در زندان مرکزی مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشوردر گفت وگو با خبرنگارگروه حقوقی و قضایی از افتتاح دومین مرکز تخصصی طب سلامت کار ویژه مددجویان داوطلب اشتغال بکار در زندان قزلحصارخبر داد و گفت: اولین مرکز طب سلامت کار در زندان مرکزی مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی گفت: مددجویان داوطلب اشتغال بکار در این زندان قبل از اعزام بکار در کارگاه‌ها ، با مراجعه به مرکز طب سلامت کار از نظر سلامت جسمی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

  مطهرنژاد افزود: در این مرکز بینایی ، شنوایی، تست ریه و سایر آزمایشات ( که لازم است زندانیان به لحاظ جسمی مورد آزمایش قرار گیرند ) ، انجام و با معاینات پزشکی از سلامت زندانیان برای اعزام به کارگاه ها و کارخانجات اطمینان حاصل می شود.

  مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان اضافه کرد: با ایجاد مراکز طب سلامت کار ضمن اطمینان از سلامت مددجویان برای اعزام به کارگاه‌ها ، کارخانجات ، واحدهای تولیدی تحت پوشش بنیاد ( در داخل ، پیرامون و بیرون از زندان ها ) ؛ هزینه‌های آتی ناشی از حوادث کار کاهش می یابد.

به گفته مطهرنژاد ، انجام معاینات پزشکی مددجویان در مراکز طب سلامت کار این اطمینان را به بنیاد می دهد که مددجویان با شرایط سلامت جسمی وارد کارگاه ها و کارخانجات شده اند،همچنین با ثبت اطلاعات سلامت جسمی مددجویان در پرونده پزشکی آنان ، از طرح ادعاهای احتمالی آتی برخی از مددجویان ( در خصوص ورود خسارت جسمی ناشی از کار به آنان ) نیز جلوگیری می شود.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *