متعهد هستیم مشکلات دانشجویان را رفع کنیم

16:07 - 01 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۳۸۵۷
وزیر علوم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیامی را خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاهها صادر کرد.
متعهد هستیم مشکلات دانشجویان را رفع کنیمبه گزارش گروه جامعه ،محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ پیامی صادر کرد. بخشی از پیام دکتر فرهادی بدین شرح است :
 
فرا رسیدن سال تحصیلی جدید را به تمامی دانشگاهیان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان پرتلاش تبریک و تهنیت می گویم.
 
کشور ما با تولید ۱/۸۲درصد علم جهانی و کسب رتبه ۱۶ توانسته است تقریباً ۲ برابر نسبت جمعیت خود در خدمت تولید علم جهانی باشد.
 
حضور تعدادی از دانشگاه های ایران در رتبه بندی های معتبر جهانی و تعداد قابل توجهی از استادان در زمره برترین های علمی جهان مؤید این نکته است که تلاش های جامعه علمی و دانشگاهی ایران عزیز به ثمر نشسته و عرصه علم و فناوری دنیا امروز دستاوردهای علمی ما را باور و به نتایج پژوهش های ما چشم دوخته است.
 
تمایل مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی سراسر دنیا برای تبادل استاد و دانشجو و حضور مسئولان علمی کشورها و انجام پروژه های آموزشی و پژوهشی مشترک نیز  گواهی بر این مدعاست.
 
 زیرساخت ها و بنیان های فراهم آمده در حوزه های آموزش عالی، تصویب طرح آمایش و جهت گیری به سمت توسعه هدفمند، ساماندهی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی، بازنگری اساسی در برنامه های درسی، تعدیل ظرفیت ها متناسب با امکانات و مأموریت ها نیز، ضامن و پشتوانه ارتقای کیفیت آموزش عالی است.
 
همچنین، توسعه پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دلیل پایبندی و تعهد این وزارتخانه بر تحقق امر مهم تجاری سازی تولیدات علمی و حاکمیت علم و دانش در کلیه امور به خصوص اقتصاد دانش بنیان است.
 
امروز رهنمودها و حمایت های مقام معظم رهبری و محیط مساعدی که با همت و تلاش صاحب نظران حوزه علم و فناوری، با اتکای به حمایت های بی دریغ دولت تدبیر و امید و فضای بین المللی به وجود آمده است، مسئولیت مضاعفی را متوجه دانشگاهیان می سازد.
 
در چنین فضای پرنشاطی است که می توان از اعضای هیات علمی انتظار داشت که با تجهیز خود به آخرین دستاوردهای علم، پژوهش و فناوری، آماده پاسخگویی به دانشجویان پرسشگر، خلاق و توانمند باشند و با یاری آنان ضمن حل مسائل و مشکلات کشور، در راستای توسعه علمی و همه جانبه گام بردارند.
 
از دانشجویان نیز انتظار می رود با غنیمت شمردن اوقات گرانقدر جوانی و با تلاش و همت مثال زدنی، دین خود را به ملت بزرگوار و نظام جمهوری اسلامی ایران ادا کنند.
 
وزارت علوم هم خود را متعهد می داند که از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات دانشجویان و دانشگاهیان دریغ نورزد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *