رئیس کل دادگستری لرستان: اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری هزینه‌های تحمیل شده به خانواده‌ زندانیان و دولت را کاهش می‌دهد/ معتادان باید به مراکز درمانی منتقل شوند

11:27 - 31 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۴۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری گفت: اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری باعث اثر بخشی بهتر مجازات‌ها شده و هزینه‌های کلانی را که به خانواده‌ زندانیان و دولت تحمیل می‌شود، کاهش می‌دهد.
رئیس کل دادگستری لرستان: اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری هزینه‌های تحمیل شده به خانواده‌ زندانیان و دولت را کاهش می‌دهد/ معتادان باید به مراکز درمانی منتقل شوندجعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با بخشنامه ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان اظهار کرد: این بخشنامه کمک موثری به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌کند و بر اساس آن قضات برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تشویق می‌شوند.

وی ادامه داد: اجرای این بخشنامه باعث اثر بخشی بهتر مجازات‌ها شده و هزینه‌های کلانی را که به خانواده‌ زندانیان و دولت تحمیل می‌شود، کاهش می‌دهد.

این مقام قضایی قضاوت برخی افراد را که معتقدند اجرای این بخشنامه باعث برخورد نامناسب با جرائم می‌شوند را نادرست دانست و گفت:  این بخشنامه به جرائمی که فرد برای بار اول مرتکب شده و همچنین جرائمی که مخل امنیت و آسایش عمومی نباشد، اختصاص دارد، در واقع بیشتر به جرائم غیرعمد که با تعقیب شاکی خصوصی دنبال می‌شود، مربوط است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به تدبیر لحاظ شده در این بخشنامه به منظور زندانی نکردن افراد معتاد تصریح کرد: طبق قانون اعتیاد جرم نیست و زندان هم درمانگاه محسوب نمی‌شود بلکه به معتاد باید به عنوان یک بیمار نگاه شده و برای درمان او اقداماتی صورت گیرد،  با اجرای این بخشنامه باید معتادان به جای زندان به مراکز درمانی منقل شوند و این موضوع تدبیر بسیار خوبی برای کاهش جمعیت کیفری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مراکز درمانی توسط دستگاه‌‎های ذیربط پشتیبانی شوند خیلی از خانواده‌ها تمایل دارند که معتادان خود را به این مراکز معرفی کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *