رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کلاس آموزشی ویژه سربازان وظیفه زندان بوکان برگزار شد

20:30 - 25 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۳۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کلاس آموزش آشنایی و پیشگیری از بیماری واگیر نظیر ایدز و هپاتیت ویژه پرسنل وظیفه زندان بوکان برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی زندان بوکان، در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‎های خطرناک، واحد بهداری زندان با همکاری فرمانده یگان حفاظت، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در زمینه رعایت بهداشت فردی جهت پیشگیری از بیماریهای واگیردار در جمع سربازان وظیفه کرد.

کاوان رئیس زندان بوکان در حاشیه برگزاری این کلاس آموزشی، هدف از برگزاری این کلاس را آشنایی سربازان وظیفه با راه‎های پیشگیری و جلوگیری از گسترش بیماری‎های واگیردار عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه آموزش جوانان در زمينه شناخت رفتارهاي پرخطر، مؤثرترين روش حفاظت آنها در برابر بیماریهای واگیر دار نظیر هپاتیت و ايدز است، افزود: مهمترین عنصر در یک زندگی سالم متکی بر خود آگاهی است که هم از نظر علمی و هم در مضامین دینی ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و کسی که خود را بشناسد به سلامت خود می اندیشد در این خصوص رفتارهای پرخطر به پرسنل وظیفه بعنوان یکی از بازوان تامین امنیت زندانها آموزش داده شد.

علیرضا پورعباد فرمانده یگان حفاظت زندان و از مدرسین این کلاس آموزشی به  بیماریهای شایع در زندانها و راههای انتقال آن به فرد پرداخت و تاکید گردید؛ اگر بهداشت فردی ومحیطی که در آن زندگی میکنیم  را جدی نگیریم ،هر لحظه احتمال ابتلا به هرگونه بیماری را باید داشته باشیم.

وی به راهکارهای خوب سالم زیستن ،تغذیه صحیح و اصولی ،تربیت بدنی و نقش آن در سلامت جسمی و نظافت فردی اشاره کرد.

رضا مولوی مسئول بهداری زندان  و مدرس دوره با اشاره به لزوم ارتقای دانش سربازان وظیفه  در حوزه بهداشت جسم و روان ابراز داشت: زندان محیطی جمعی و گروهی است و باید کلیه پرسنل علی الخصوص سربازان وظیفه  دانش سلامت فردی و روانی خود را بیاموزند تا زندگی سالمی را در دوران سربازی و حتی در دوره پس از اتمام خدمت  تجربه کنند و به همین جهت آشنایی با راهکارهای بهبود کیفیت زندگی حائز اهمیت است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *