اهل بیت(ع) رمز اعتدال و مصون ساز در برابر تفکرات افراطی هستند

2:35 - 26 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۲۹۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با اعضای مجمع اهل بیت(ع) اندونزی، اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) را رمز اعتدال و مصون ساز در برابر تفکرات افراطی دانست.
اهل بیت(ع) رمز اعتدال و مصون ساز در برابر تفکرات افراطی هستند به گزارش گروه سیاسی ،حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در  دیدار  با اعضای مجمع اهل بیت(ع) اندونزی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد،‌ وهابیت را فتنه‌ امروز جهان اسلام معرفی و اظهار کرد: افکار انحرافی وهابیت و سلفی‌گری در جهان اسلام فتنه ایجاد می‌کند و رمز مصون سازی در برابر این فتنه‌ها آشنا کردن هرچه بیشتر جوامع با سیره و اندیشه اهل بیت عصمت و طهارت‌(علیهم السلام) است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اهل سنت را محبان ائمه اطهار(علیهم السلام) خواند و با تاکید بر اینکه داعش را نمی‌توان به هیچ عنوان اهل سنت دانست، تصریح کرد: وهابیت با ابزارهای تبلیغی عظیم، پول‌های حرام و مفتی‌هایی حرام خواری که فتواهایی خلاف شرع و انسانیت می‌دهند، به جان اسلام افتاده‌ و وضعیت تاسف باری را برای کشورهای اسلامی رقم زده‌ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ با بیان اینکه اندونزی کشوری با جمعیت بالا و مردمی خوش قلب است، گفت: مجمع اهل بیت(ع) اندونزی باید از این ظرفیت برای روشنگری و مصون سازی در برابر تفکرات انحرافی و افراطی وهابیت استفاده کند و راه این مصون سازی اشاعه سیره اهل بیت(ع)، بصیرت آفرینی، روشنگری درباره چهره استکبار و آشکار کردن حامیان حقیقی داعش و وهابیت است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر اهمیت موضوع روشنگری اذهان عمومی تاکید و اظهار کرد: مقاومت، مجاهدت و ایستادگی مسلمانان در طول تاریخ مایه پیشرفت و بقای اسلام بوده است و امروز نیز مسلمانان باید در برابر موانع و مشکلات ایستادگی داشته باشند و در این راه از خداوند متعال و حضرات معصومین(علیهم السلام) یاری بجویند.

لازم به ذکر است، در این دیدار چند تن از اعضای مجمع اهل بیت(ع) اندونزی، به ارائه گزارش عملکرد این مجمع پرداختند و دیدگاه‌های خود را درباره وحدت جهان اسلام مطرح کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *