سهم ٤٥ درصد از آلودگی برعهده 10 درصد خودروهای كاربراتوری است

18:20 - 22 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۰۲۶۴
مدیر عامل شركت كنترل كیفیت آلودگی هوا تهران با تاكید بر لزوم حذف خودروهای كاربراتوری گفت: تاثیرات طرح كاهش به یكباره مشكل آلودگی هوا را حل نخواهد كرد.

به گزارش گروه جامعه ، وحید حسینی با اشاره به تاثیر معاینه فنی خودرو در كاهش آلودگی هوا گفت: یكی از دلایل مخالفت با ادامه فعالیت خودروهای كاربراتور این است که این خودروها قابل تغییر و تنظیم هستند ومی توان حتی بعد از اخذ معاینه فنی تغییراتی در سیستم ماشین اعمال كرد.

وی با اشاره به وضعیت خودروهای كاربراتوری طی چند سال گذشته در سطح شهر گفت : در سال های گذشته تعداد خودروهای كاربراتوری در شهر بیشتر بود وقانون معاینه فنی متناسب با شرایط همان زمان پیش بینی شده است اما حالا از سه میلیون پلاك در تهران تنها ٣٠٠ هزار خودروی كاربراتوری در شهرداریم.

به گفته مدیر عامل شركت كنترل كیفیت آلودگی هوا تهران حدود ٤٥درصد از آلودگی ناوگان حمل ونقل برعهده 10 درصد خودروهای كاربراتوری است.

وی با تاكید بر اینكه باید در ابتدا تردد خودروهای دود زا را در برخی نقاط شهر محدود كرد ، گفت : نباید انتظار داشت طرح كاهش مشكلات آلودگی هوای شهر تهران را به یكباره حل كند اما زمانی كه تردد خودروهای دود زا محدود شود در عمل از جذابیت تردداین سبك خودروها کاسته می شود بنابراین وادار کردن دارندگان خودرو برای داشتن معاینه فنی به طور قطع به كاهش آلودگی هوا در دراز مدت كمك خواهد كرد.

حسینی درباره طرح نصب فیلتر دوده بر اتوبوس ها دیزلی شهر تهران گفت :در ابتدا به شكل پایلوت برای 10 اتوبوس دیزلی فیلتر دوده نصب شد چرا که دغدغه هایی مانند آتش گرفتن یا عدم سازگاری با سوخت برای این تصمیم وجود داشت .

وی با اشاره به اینكه ارتفاع زیاد تهران از سطح دریا بر ترددخودروهای دیزلی موثر است، گفت: خوشبختانه طرح پایلوت نشان داد كه نصب فیلتر دوده بر اتوبوس های دیزلی بلا اشكال است و بر این اساس شركت واحد اتوبوسرانی مناقصه خرید فیلترها را آغاز كرد.

به گفته مدیر عامل شركت آلودگی هوا تهران تعداد اتوبوس هایی كه قابلیت نصب فیلتر دوده داشته باشند در حدود ١٢٠٠ دستگاه بر آورد شد و نصب فیلتر دوده بر اتوبوس های بسیار فرسوده ممكن نیست.

وی همچنین همكاری شركت واحد اتوبوسرانی برای نصب فیلتر دوده را اقدامی مفید در راستای كاهش آلودگی هوا ارزیابی كرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *