عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت و توسعه کشور است

0:05 - 19 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۸۸۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: تنها راه پیشرفت کشور در اقتصاد مقاومتی تولید و مهم‌ترین شاخص آن هم ایجاد صنایع تبدیلی کوچک روستایی است.
عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت و توسعه کشور است
به گزارش گروه سیاسی ، سردار محمدرضا نقدی در جلسه شورای اداری شهرستان سقز با موضوع اقتصاد مقاومتی که در حسینیه سپاه سقز برگزار شد با تبریک عید قربان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم منا و تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: صنایع تبدیلی کوچک روستایی از فرمایشات مهم حضرت آقا است که در دیدارها و جلسات خود بارها به دانشگاه‌ها، استادها و متخصصان فرموده‌اند که «تنها راه پیشرفت کشور در اقتصاد مقاومتی تولید و مهم‌ترین شاخص آن هم ایجاد صنایع تبدیلی کوچک روستایی است».

وی با اشاره به اینکه سالانه حداقل 5 میلیون تن ضایعات کشاورزی انگور، هلو و انار در کشورمان وجود دارد گفت: این حجم از ضایعات به‌ اندازه 5 میلیارد کیلوگرم تولید محصولات کشاورزی یک کشور بوده که دور ریخته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیاری از کالاها در حالی‌ که به بلوغ کامل نرسیده‌اند روانه بازار می‌شوند که راه‌ حل کاهش این ضایعات ایجاد صنایع تبدیلی است و تولید ستون اقتصاد مقاومتی است و یکی از عرصه‌های اقتصادی که نیازمند توجه مسئولان است صنایع تبدیلی کوچک روستایی است.

وی گفت: صنایع تبدیلی میلیون‌ها تن ثروت نهفته را به پول تبدیل می‌کند بنابراین یک کشاورز باید بهره‌وری و فکر و آموزش‌های خود را بالا ببرد تا به صرف بهتری برسد و زمین‌های بیشتری را آبیاری و از آبیاری قطره‌ای نیز استفاده کند چون صنایع تبدیلی مهم است.

نقدی افزود: صنایع تبدیلی کوچک روستایی با سرمایه اندک راه‌اندازی می‌شود و  نیازی به وام‌های چندمیلیونی ندارند و هزینه‌های حمل‌ و نقل و هزینه‌های جاری سالانه آب و برق را کاهش می‌دهد و در نتیجه کالاهای تولید شده می‌توانند با سایر کالاهای مشابه در بازار رقابت کند.

وی اظهار کرد: از سال 90 تاکنون جلسات زیادی را به طور مرتب درباره اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم و از کارشناسان مرتبط نظرخواهی کرده‌ایم چون صنایع تبدیلی واقعا مسئله بسیار مهم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نشستی که با کشاورزان نمونه داشتند گفت: در این نشست تمام کشاورزان نمونه پیازکار، سیب‌زمینی‌کار، چغندرکار و گندم‌کار، جوکار و دانشمندان کشاورزی بسیج نیز حضور داشتند و تمام نظرات آن‌ها را به یک کتاب تبدیل کردیم که در حال حاضر برای هر محصول مهمی یک کتاب تخصصی داریم.

وی خواستار تعیین و معرفی یک محصول جدید و خاص در شهرستان سقز شد و گفت: این محصول باید قابلیت برندسازی را داشته باشد در این صورت بسیج نسبت به آموزش، اختصاص تسهیلات و تبلیغات برای این محصول اقدامات و کمک لازم را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌های هر استان یکی از اقدامات مهم بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی است که در زمینه افزایش تولید ماهیان سردآبی، گرم‌آبی، آموزش کشاورزان و چاپ کتاب‌های تخصصی کشاورزی در راستای افزایش و ترویج کشاورزی رشد و پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به عسل کردستان گفت: کردستان در تولید عسل ظرفیت بالا و خوبی را دارد که می‌تواند در جهان یک نام اساسی پیدا کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *