سیر تا پیاز آیفون 7 + تمام ویژگی‌های جدید

12:19 - 17 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۵۱۹
کمتر از ۱۱ ساعت دیگر اپل مراسم مربوط به رونمایی از آیفون‌های جدید را برگزار می‌کند، اما این موضوع باعث نشده تا انتشار شایعات و افشای تصاویر در مورد آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس ادامه نداشته باشد.

به گزارش گروه مجازی به نقل از زومیت، ساعت ۲۱:۳۰ امشب اپل مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید خود را برگزار می‌کند که طی آن آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی خواهند شد.

همیشه وقتی زمان به معرفی محصولات جدید شرکت اپل می شود، همه دوست داران دنیای فناوری ذوق زده می شوند! اپل تایید کرده که نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود را طی مراسمی در ۱۷ شهریور ماه برونمایی خواهد کرد.


تاکنون شایعات بسیاری در مورد iPhone 7 و  نسخه پلاس آن منتشر شده است. اخیرا اطلاعاتی از موسسه‌ی KGI در مورد این گوشی منتشر شده است. برخی از این مشخصات پیش از این در شایعات مربوط به این  گوشی هوشمند وجود نداشتند.


با توجه به گزارش KGI، تراشه‌ی A10 که در این دو گوشی استفاده می‌شود دارای فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز است که انتظار می‌رود به میزان قابل توجهی از تراشه‌ی آیفون ۶ اس یعنی A9 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و تراشه‌ی آیپد پرو یعنی A9X با کلاک ۲.۲۶ گیگاهرتز سریع‌تر باشد. آیفون ۷ و ایفون ۷ پلاس حداقل در ۵ رنگ و ۳ نسخه با مقدار حافظه‌ی داخلی متفاوت ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه خواهند شد. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد که از زمان عرضه‌ی آیفون ۶ اس وجود دارد، دارای رنگ‌های مشکی تیره (مات) و مشکی پیانویی (براق) نیز خواهند بود. ممکن است نسخه‌ی مشکی پیانویی مختص نسخه‌هایی از آیفون ۷ با ظرفیت بالاتر باشد. ظاهرا پس از عرضه‌ی این دو رنگ، تولید نسخه‌ی خاکستری متوقف خواهد شد.


*بالاخره دوربین 12 مگاپیکسلی واقعی!


گفته می‌شود که ممکن است آیفون ۷ پلاس دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم باشد، در حالی که آیفون ۷ دارای همان مقدار حافظه‌ی رم موجود بر روی آیفون ۶ اس یعنی ۲ گیگابایت خواهد بود. یک گیگابایت حافظه‌ی رم اضافه‌ی آیفون ۷ پلاس به دلیل بهره‌مندی آن از دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود، در حالی که آیفون ۷ با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معمولی عرضه خواهد شد.


دوربین دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس احتمالا ویژگی‌هایی همچون زوم اپتیکال، لرزشگیر اپتیکال تصویر و تعدادی برنامه‌ی مرموز دوربین میدان نوری خواهد بود. انتظار می‌رود که هر دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس برای بهبود تصویربرداری در فضاهای کم‌نور دارای چهار فلش LED خواهند بود.
صفحات نمایش آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس همان اندازه و رزولوشن نسخه‌های قبلی یعنی ۶ اس و ۶ اس پلاس را خواهد داشت. البته این گوشی‌ها ویژگی‌های بصری صفحه‌نمایش آیپد پرو ۹.۷ اینچی را نیز به عاریت خواهند گرفت و قادر به نمایش طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها خواهند بود. گفته می شود که اپل قصد دارد عملکرد حسگر مجاورت را در آیفون‌های جدید خود بهبود بخشد. بنابراین این گوشی‌ها سرعت پاسخ بالاتری داشته و قادر به تشخیص فواصل طولانی‌تر نیز خواهند بود. این سنسور مجاورت جدید ممکن است از ژست‌های حرکتی از نوع تکان دادن سریع نیز پشتیبانی کند. علاوه بر تمامی این موارد، آیفون‌های جدید باید دارای سنسور بهتری باشند که سیستم لمس سه بعدی را بهبود بخشد.


به لطف پشتیبانی از گواهینامه‌‌ی IPx7 انتظار می‌رود آیفون‌های جدید اپل همانند اپل واچ ضد آب باشند. علاوه بر این، دو گوشی جدید اپل قادر به مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱ مترخواهند بود. از آن‌جا که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس فاقد جک ۳.۵ میلی‌متر خواهند بود، اپل ایرپادهای لایتنینگ و تبدیل‌های جک ۳.۵ میلیمتری به لایتنینگ را به همراه هر آیفون عرضه خواهد کرد. کوپرتینویی‌ها آماده‌اند تا آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را هفته‌ی آینده و در تاریخ ۷ سپتامبر یا ۱۷ شهریور ماه رونمایی کنند.


اساس اطلاعات ارائه شده به نظر می‌رسد آیفون ۷ به ترتیب با قیمت ۷۹۰، ۹۱۰ و ۱۰۶۰ دلار برای نسخه‌ی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی راهی بازار خواهد شد. آیفون ۷ پلاس نیز با برچسب قیمت ۹۱۰، ۱۰۳۰ و ۱۱۸۰ دلاری برای نسخه‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.


*و اما ظاهر فریبنده آیفون

امسال بیشتر به نظر می‌رسد اپل فرمول سابق خود را اندکی دست‌کاری کرده باشد. احتمالا اپل تنها مواردی را در گوشه و کنار آیفون بهبود داده و شاید قصد داشته باشد سنگ بنای تغییرات بزرگتری برای آینده را بگذارد. تغییرات از این قرار هستند:

دیزاین به‌روز شده: کسانی که آیفون ۶ دارند باید خوشحال باشند، چراکه به‌احتمال‌زیاد آیفون ۷ تا حد بسیار زیادی شباهت خود را به نسل قبل حفظ می‌کند. بزرگترین تغییر این است که انتظار می‌رود آیفون ۷ ظاهر ساده‌تری داشته باشد و بعضی از (ولی نه تمام) خطوط آنتن ناخوشایند از پشت آن ناپدید شده باشند. این تغییر چندان بزرگ نیست ولی ممکن است تاثیر زیادی روی ظاهر گوشی داشته باشد.

حذف جک هدفون: قطعا این مورد را نمی‌توان یک قابلیت جدید دانست. در واقع این دقیقا برعکس اضافه شدن یک قابلیت جدید است. ولی گویا همین مورد به یکی از مهم‌ترین اخبار آیفون ۷ تبدیل شده. انتظار می‌رود اپل در آیفون جدید جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را حذف کرده باشد. جک هدفون یکی از ویژگی‌هایی است که قدمت آن به ابتدای ابداع لوازم الکترونیکی بازمی‌گردد. با حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری، تمام هدفون‌ها یا باید بلوتوث باشند یا به پورت لایتنینگ متصل شوند. هدفون‌های لایتنینگ محاسن خاص خود را دارند ولی معایب استفاده از این هدفون‌ها هم کم نیست. اگر تعداد زیادی از گجت‌های شما از جک ۳٫۵ میلی‌متری استفاده می‌کنند (کدام گجت‌ها استفاده نمی‌کنند؟!) برای انتخاب هدفون بعدی خود تصمیم دشواری پیش رو خواهید داشت.

احتمال معرفی یک هدست جدید: بدون در اختیار داشتن جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، احتمالا اپل قرار است روش جدیدی را برای گوشی دادن به موسیقی معرفی کند. شایعات در این مورد واقعا ناقص هستند و در نتیجه نمی‌توان حدس دقیقی زد. بااین‌حال به دو احتمال اشاره شده است: اپل ممکن است ایرپادهای جدیدی ساخته باشد که به‌جای جک معمول هدفون به یک کانکتور لاتنینگ ختم می‌شوند، یا شاید اپل هدست بی‌سیمی تولید کرده باشد که نام فرضی آن AirPods است.

دکمه‌ی هوم ثابت: انتظار می‌رود اپل یک تغییر بسیار ظریف ولی بسیار بزرگ را در دکمه‌ی هوم آیفون ایجاد کند. احتمالا دکمه‌ی هوم آیفون‌های جدید ثابت هستند و به داخل فرو نمی‌روند. به‌احتمال‌زیاد دکمه‌ی هوم جدید به فشار حساس خواهد بود و برای ایجاد حس طبیعی فشردن از موتور بازخورد لمسی هپتیک استفاده خواهد کرد، بدون این‌که واقعا دکمه حرکتی بکند. این دقیقا همان ترفندی است که اپل پیش از در تاچ‌پد برخی از مک‌بوک‌های خود به‌کار گرفته بوده است.
مشکی مشکی‌تر: اگر یک دلیل واقعا خوب برای خریدن آیفون ۷ وجود داشته باشد، احتمالا همین مورد است. پس از این‌که چند سال رنگ «اسپیس گری» (Space Gray) بی‌معنی را تحمل کردیم، بر اساس برخی از شایعات نه‌چندان قوی، اپل قصد دارد دوباره یک آیفون مشکی تولید کند. البته نه به جذابیت رنگ مشکی آیفون ۵ و بیشتر شبیه به رنگی مشکی استفاده‌شده در اپل واچ اسپرت.

موارد دیگر: باقی موارد را احتمالا خودتان می‌دانید. آیفون جدید بی‌شک سریع‌تر خواهد بود، پردازنده‌ی جدیدی خواهد داشت و شاید به رم بیشتری مجهز شده باشد. مورد دیگری هم وجود دارد که از آن با عنوان «جادویی» یاد می‌شود. حذف جک ۳٫۵‌میلی‌متری صدا باعث شده برخی از مردم به فکر بیفتند که احتمالا آیفون ۷ در مقابل نفوذ آب مقاومت بیشتری خواهد داشت. بااین‌حال ضد آب بودن یا نبودن آیفون جدید مشخص نیست. به‌احتمال‌زیاد ضخامت آیفون جدید هم اندکی کاهش پیدا خواهد کرد.

مواردی که نباید جدی بگیرید: طبق معمول شایعات ناقص دیگری هم به گوش می‌رسند که احتمال درست بودن آن‌ها زیاد نیست. امسال مواردی نظیر پشتیبانی آیفون از دو سیم‌کارت، رنگ آبی، شارژ بی‌سیم یا کانکتور هوشمند جزو مواردی هستند که به نظر نمی‌رسد به واقعیت بپیوندند. البته ممکن است اپل نگاهی به این موارد داشته باشد ولی شواهد زیادی در دست نیست که نشان دهد این موارد امسال رخ خواهند داد.

تولد آیفون 7 و مرگ آیفون 4

براساس اطلاعات برگرفته از اسناد داخلی فاش شده‌ی اپل، این کمپانی در نظر دارد تا آیفون ۴ را در کنار شماری از مک‌ها و آیپادهای خود که چند سال از معرفی آن‌ها به بازار می‌گذرد، از لیست پشتیبانی خارج کند. اپل در نظر دارد تا آیفون‌های خود را ۱۷ شهریور ماه رونمایی کند، از این‌رو از ۲۳ شهریور ماه آیفون ۴ دیگر توسط اپل پشتیبانی نمی‌شود. پیش از این آیفون‌ 3GS به همراه نسخه‌های قدیمی‌تر این گوشی هوشمند در لیست محصولات منسوخ شده‌ی اپل قرار داشتند.
لیست محصولات منسوخ شده، فهرستی از محصولات اپل است که این کمپانی هر از چندگاهی آن را بروزرسانی می‌کند. این لیست شامل محصولاتی است که معمولا ۵ تا ۷ سال از پایان تولید آن‌ها گذشته باشد. این لیست که بیشتر با عنوان Vintage/Obselete شناخته می‌شود شامل محصولاتی با پشتیبانی محدود در کنار محصولاتی است که اصلا در هیچ جای جهان پشتیبانی از آن‌ها به عمل نمی‌آید.

آخرین تصویر ارائه شده از آیفون 7

تا به امروز تصاویر و رندرهای متعددی از نمونه‌های ساختگی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس منتشر شده، اما به نظر می‌رسد با اولین تصویر واقعی از آیفون ۷ روبرو هستیم که حساب کاربری در توییتر با عنوان Malignant تصویری را از یک ویدیو به اشتراک گذاشته که به نظر می‌رسد برای مراسم رونمایی از آیفون ۷ در چین تدارک دیده شده است. شاید محو بودن لوگوی اپل در پشت گوشی را بتوان به عنوان دلیلی برای اینکه این تصویر از ویدیو برداشته شده، باور کرد.


از سیر تا پیاز آیفون 7 + تمام ویژگی های جدید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *