رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در صورت حمله به کشورمان صرفا دفاع نمی کنیم/ کشورهای همسایه فریب بنگاه های فروش اسلحه را نخورند

9:16 - 17 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۱۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما می توانیم بگوییم هر کشور متجاوزی که فکر حمله به ایران را داشته باشد در برد موشکی ما قرار دارد.

هر کشور متجاوزی که قصد حمله به ایران را داشته باشد در برد موشکی ما قرار دارد/ کشورهای همسایه فریب بنگاه های فروش اسلحه را نخورندمحمد جواد جمالی دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی پیرامون اخبار منتشر شده در رسانه های غربی به ویژه رسانه های آمریکایی پیرامون طرح حمله به ایران از سوی کشورهای منطقه اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر روابط برادرانه و حسن همجواری با همسایگان استوار بوده است ولی متاسفانه آمریکا از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی پروژه و پروسه ایران هراسی را در برخی از کشورهای منطقه که بعضا از قدرت،‌ جمعیت و وسعت کمی برخوردار هستند ایجاد کرده است که تا به امروز راه به جایی نبرده است.

وی افزود: آمریکا همیشه برای اینکه روابط میان ایران و کشورهای همسایه را تیره کند و حضور خود را در منطقه توجیح نماید و بتواند از این طریق به کشورهای همسایه ایران اسلحه بفروشد و منابع آنها غارت کند طرح حمله به ایران را مطرح می کند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: این قبیل صحبت هایی که از سوی آمریکا پیرامون حمله کشورهای همسایه به ایران مطرح می شود برای توجیه حضور نیروهای نظامی آمریکا و تسلط بر کشورهای همسایه ایران و حاکمیت آنها است و هیچ ماهیت دیگری ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاریخ نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه شروع کننده هیچ جنگی نبوده است اما این را باید اشاره کنیم که ما با توجه به شرایط ضعیفی که در ابتدای انقلاب از نظر نظامی داشتیم ولی به دشمنان خود که از شرق و غرب در جنگ 8 ساله علیه ایران مشارکت داشتند نشان دادیم که ما چه ملتی هستیم واجازه نمی دهیم که یک وجب از خاکمان توسط عراق و پشتیبانان منطقه ای و بین المللی آنها تصرف شود.

جمالی اظهار کرد: ما امیدواریم که هیچ کشوری سودای اینکه بخواهد توان نظامی ایران را مورد آزمایش قرار دهد در سرش خطور نکند چون برایش گران تمام می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه کشور مهاجمی محسوب نشده است لذا همواره دست دوستی خود را به سمت کشورهای همسایه که هم دین ما هستند و مشترکات فراوانی با ما دارند و سابقه تعامل بسیاری بین ما حاکم است دراز می کند و به آنها می گوید که هوشیار باشند و فریب بنگاه های فروش اسلحه را نخورند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: کشورهای همسایه ایران باید فکر اینکه ما را از نظر نظامی آزمایش کنند از ذهن خود دور کنند چون همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی ایران اگر صرفا مورد تهاجم واقع شود صرفا دفاع نخواهد کرد و جواب ما به کشورهای مهاجم پشیمان کننده خواهد بود.

نماینده مردم فسا در مجلس درباره اینکه قدرت موشکی ایران چه کشورهایی را در منطقه در تیر رس خود دارد گفت: موشک های ایران به منظور دفاع از حریم کشورمان تعبیه شده است نه حمله ولی با توجه به اینکه ما موشک هایی با برد چند هزار کیلومتر و با تنوع مختلف در اختیار داریم قطعا در راستای دفاع از کشورمان از آنها استفاده خواهیم کرد.

جمالی با بیان اینکه ما اعلام نمی کنیم چه کشورهایی در برد موشک های ما قرار دارند تصریح کرد: ما می توانیم بگوییم هر کشوری متجاوزی که قصد حمله به ایران را داشته باشد در برد موشکی ما قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *