رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم پیگیری برای پرداخت حقوق و مزایای افراد مامور از دیگر نهادها به مجلس

21:25 - 15 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۹۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مدیرکل منابع انسانی مجلس در نشست مجمع مدیران منابع انسانی قوای سه گانه به تشریح آمارهای همکاری اداری مجلس نهم با وزارتخانه ها و نهادها پرداخت.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛  نشست مجمع مدیران منابع انسانی قوای سه گانه امروز (دوشنبه 15 شهریور ماه) با حضور حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل ، جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، سید سعید فانی مدیرکل امور منابع انسانی مجلس و جمعی از مدیران کل امور اداری و توسعه منابع انسانی قوای سه گانه برگزار شد.

در این نشست سلمانی دبیر مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه گانه افزود: زمانی می‌توانیم سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه نظام اداری را عملیاتی کنیم لازم است تا نظام اداری پویایی داشته باشیم. همچنین برای آنکه بتوانیم مشکلات را شناسایی کرده و تحولی در نظام اداری ایجاد کنیم باید بر اساس یافته‌های خود به رفع معضلات بپردازیم.

وی یادآور شد: واقعیت آن است که در کشور حقوق اداری مدونی  برای نظام مدیریت منابع انسانی وجود ندارد و باید به آن پرداخته شود از سوی دیگر در نظام اداری کشور تغییر آرایش نظام مدیریتی به دنبال تغییر آرایش نظام سیاسی صورت می‌گیرد که این موضوع آسیب‌زا است.

دبیر مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه گانه تصریح کرد: همچنین در نظام اداری تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای صورت نمی‌گیرد و به مدرک‌گرایی بیشتر توجه می‌شود. همچنین زمانی که بحث ناکارآمدی نظام نظارت مدیران اداری کشور مطرح می شود عنوان شده که شاید نظام نظارتی ما تحت تأثیر روابط سیاسی یا اجتماعی قرار می گیرد که نشان‌دهنده آن است که نظارت کارآمدی وجود ندارد.

سلمانی افزود: در نظام اداری و مدیریت منابع انسانی جانشین‌پروری نداریم این در حالی است که اگر مجوز استخدام برای یک دستگاه اجرایی صادر می‌شود هیچ برنامه‌ریزی برای 35 سال آینده این نیروهای انسانی که زمانی بازنشسته می‌شوند نداریم؛ از سوی دیگر در نظام اداری از موضوعاتی که ایجاد فساد می‌کند باید فاصله گرفت و این از جمله مواردی است که نیازمند توجهی ویژه است.

وی تأکید کرد: متأسفانه تعداد قوانین و مقررات متناقض و موازی است که این خود زمینه ساز فساد در کشور است لذا ما به جای وضع قوانین جدید، باید قوانین موجود را اصلاح کنیم.

سعید فانی:تشریح آمارهای همکاری اداری مجلس نهم با وزارتخانه ها و نهادها/لزوم پیگیری برای پرداخت حقوق و مزایای افراد مامور از دیگر نهادها به مجلس

سید سعید فانی مدیرکل امور منابع انسانی مجلس نیز در این نشست گفت: در مجلس نهم برخی از دستگاه‌ها افراد خود را مأمور کردند تا به مجلس بیایند که بر اساس آن در مجلس قبل از بین 290 نماینده مجلس، تعداد 228 نماینده از این حق قانونی خود استفاده کردند که 62 نفر از 290 نماینده تمایلی به استفاده از این قانون نداشتند.

وی افزود: در واقع 79 درصد از نمایندگان در مجلس نهم از این قانون استفاده کردند و 21 درصد استفاده‌ای از آن نکردند.

فانی تأکید کرد: در این میان 945 مشاور به مجلس معرفی شد که از این میان 528 نفر به مجلس مأمور شدند.

مدیرکل امور منابع انسانی مجلس افزود: بیشترین همکاری ها به ترتیب از وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت جهاد کشاورزی و در آخر شهرداری و بانک‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: در مدت حدود 5 ماهی که از مجلس دهم می‌گذرد در حال حاضر 237 نماینده که 82 درصد را شامل می شوند از این تبصره استفاده کردند که تاکنون 51 درصد نیز استفاده نکرده‌اند.

فانی یادآور شد: سرانه معرفی شده 506 نفر یا 1.76 درصد و سرانه‌ اقدام شده نیز 0.62 درصد است که به نظر می‌رسد تعداد بیشتر شود که در این میان باز هم رتبه اول از آن آموزش و پرورش و بعد از آن به ترتیب شهرداری ها، وزارت علوم، وزارت کشور و در آخر وزارت بهداشت است، حال خواهشی که از مدیران این جلسه دارم آن است که حقوق و مزایای افرادی که مأمور شدند پرداخت گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *