خیرین خانه استیجاری را تبدیل به مسکن مهر کردند/ شفاعت "دنیا" از امام رضا برای شفای سرطان

5:40 - 15 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۱۷۴
اثرات جنگ پدر خانواده را از پا در می آورد و درست زمانی که مادر نیز همه زندگی را برای درمان دخترش می فروشد، خیرین حمایت از این خانواده را آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مرد خانه در بمباران حلبچه شیمیایی می شود و آثار آن تا زمانی که او در سال 91 جان خود را از دست می دهد در ریه هایش می ماند. علاوه بر آن، اثرات ترکش به وضوح در دست ها و پاهای پدر دیده می شود اما او هیچ گاه به دنبال مشخص کردن درصد جانبازی خود نرفته است. اعتقاد او این بوده که ریه ها و یکی از دستانش را در راه دفاع از کشورش داده و قرار نیست بابت دفاع از کشور امتیازی دریافت کند.

در نهایت نیز در سال 91 به دلیل اثرات استنشاق گاز خردل و مشکلات ریوی، جان خود را از دست می دهد.

پس از این اتفاق، فاطمه می ماند و 2 دختری که حالا هم برای آنها مادر است و هم پدر. دنیا 14 ساله است و کیمیا 12 سال دارد.

مادر با همه سختی ها هزینه های زندگی دخترانش را تامین می کند تا جایی که علائمی از بیماری در دنیا نمود پیدا کرده و فاطمه مجبور می شود هر آنچه که دارد را خرج بیماری دنیا کند. در نهایت نیز با تشخیص پزشکان مشخص می شود که دنیای 14 ساله به سرطان مغز استخوان مبتلا است و باید مدت زمان زیادی را در بیمارستان بستری شود. همین موضوع سبب می شود او هر آنچه دارد را خرج بهبودی بیماری دنیا کند و کار تا جایی پیش می رود که دیگر چیزی برای فروش در خانه باقی نمی ماند. بعد از مدتی نیز بخشی از پول پیش خانه را خرج درمان دنیا می کنند و روزهای خاکستری فاطمه و دخترانش به روزهای سیاه تبدیل می شود.

در این شرایط فاطمه و دو فرزندش که تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داشته اند، با مساعدت مددکاران به خیرین کرمانشاهی معرفی می شوند و با کمک خیرین خانه ای برای این خانواده تهیه می شود.

برای بررسی وضعیت این خانواده به همراه سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) راهی خانه آنها در شهرستان سرپل ذهاب واقع در استان کرمانشاه می شویم.

خانه خریداری شده برای این خانواده یکی از مسکن های مهر ساخته شده در سرپل ذهاب است.

خانه آنها در یک بلوک 5 طبقه که در هر طبقه آن 5 واحد وجود دارد، واقع شده است.

از در که وارد می شویم، دار قالی بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کند. مادر می گوید نقش قالی " اپرای کوچک" است و تلاش می کند با فروش آن، بخشی از هزینه های درمان دنیا را تامین کند.

یک هفته است که وارد خانه شان شده اند و هنوز بسیاری از وسایل در جای خود قرار نگرفته اند. این را می توان از کارتن هایی که به روی یکدیگر قرار داده شده اند، متوجه شد.

فاطمه پس از دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با شرایط زندگی خود و دو فرزندش می گوید: دنیا دختر بزرگ من مدتی است که به سرطان مغز استخوان مبتلا شده و برای تامین هزینه های درمان او با مشکلات زیادی مواجه هستم.

وی با اشاره به شرایط دشوار خود و فرزندانش پس از مرگ همسرش می گوید: یک سال قبل از فوت همسرم مجبور شدیم خانه مان را برای تامین هزینه های درمان او بفروشیم و آن زمان تمام پول خانه، خرج درمان همسرم شد اما او عمرش به دنیا نبود و یک سال بعد از این اتفاق فوت کرد. پس از این اتفاق، روزهای سخت ما آغاز شد.

خیرین خانه استیجاری را تبدیل به مسکن مهر کردند/ شفاعت

این مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص چگونگی خرید خانه برای فرزندانش می گوید: در ماه مبارک رمضان، نام دنیا و کیمیا در لیستی قرار گرفت که از طریق کمیته امداد در اختیار خیرین قرار می گیرد. آن زمان وضعیت خانواده ما برای خیرین شرح داده شد و 2 دندانپزشک کرمانشاهی پذیرفتند که بخش قابل توجهی از هزینه های خرید خانه را تامین کنند.

وی می افزاید: 15 میلیون تومان از پول این خانه را 2 خیر دندانپزشک پرداخت کردند. 6 میلیون تومان آن از محل دریافت زکات تامین شد. 4 میلیون تومان نیز از طریق یک خیر تهرانی به کیمیا و دنیا کمک شد. 5 میلیون تومان از کمیته امداد وام گرفتم، 5 میلیون تومان دیگر نیز پول رهن خانه قبلیمان بود و کمیته امداد استان کرمانشاه نیز 20 میلیون تومان باقی مانده برای خرید این خانه را تامین کرد که از بابت آن من هر ماه باید ماهی 280 هزار تومان قسط پرداخت کنم.

فاطمه به بیان خاطراتی از روز نخستی که وارد خانه جدیدشان شده اند می پردازد و می گوید: روز اولی که وارد این خانه شدیم برای ناهار گوجه سرخ کرده درست کردم. زمانی که می خواستیم ناهارمان را بخوریم، من و کیمیا و دنیا انقدر از خوشحالی گریه کردیم که یادم رفته بود غذا بخوریم و غذایمان کاملا سرد شده بود.

در نهایت پس از اتمام این بازدید، مقرر می شود اقساط این خانواده به مدت یک سال از سوی کمیته امداد پرداخت شده تا با کمک خیرین این اقساط به صفر برسد. ضمن اینکه با دستور سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می شود تمام هزینه های درمان بیماری سرطان دنیا توسط کمیته امداد پرداخت شده و خانواده برای زیارت و طلب شفاعت از امام رضا (ع) راهی مشهد مقدس شوند.

انتهای پیام/



سهند
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
آدمی موجود شریف و والایی است آنجا که انسانیت در همدردی و همراهی با همنوع نمود پیدا میکند تنها قطرات اشک میتواند بیانگر چنین کارهای زیبایی شود. درود بر شرف چنین خیرین بزرگواری و رئیس کمیته امدادی که دلسوزانه پیگیر مشکلات بازماندگان جانبازی میشوند که روزی با خدا معامله کرده و اینک خدا در حق خانواده مکرمش بحق بنده نوازی میکند. خدا به هر آنکس ندارد بدهد و هر کس دارد اطرافیان و همنوعان را هم دریابد فقط با خدا معامله زیباست...درود بر شرف همه آنانی که در این ماجرا دخیل بوده و هستند. چه زیبا گفت استاد سخن سعدی علیه الرحمه: بنے آدم اعضای یکدیگرند...
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *