رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

كاهش دو درصدی مراجعان نزاع در چهارماه نخست امسال

9:07 - 10 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۵۷۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عباسی گفت: در مدت چهار ماه سالجاری 7 هزار و 831 مصدوم نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان مازندران مراجعه كردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو درصد كاهش داشته است.
دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار کرد: در مدت چهار ماه سالجاری 7 هزار و 831 مصدوم نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان مراجعه كردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو درصد كاهش یافته است که از تعداد 5 هزار 277 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وی با بیان اینکه از كل مراجعین نزاع در این مدت 5 هزار و 277 نفر مرد و ما بقی زن هستند، افزود: در این مدت شهرهای ساری و میاندرود با هزار و 542، بابل با 972 و آمل با 825 نفر بیشترین و  شهرهای فریدونکنار با 134 و سوادکوه با 147 كمترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاكید بر اینكه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است، تصریح كرد:بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می‌شود كه بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

عباسی یكی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیكی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشكلات فی ما بین را حل و فصل كنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *