رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری استان اصفهان

22:20 - 09 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۵۵۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری استان خبرداد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری استان خبرداد.

محسن لسانی در نشست با حضور رؤسا و نمایندگان کانون وکلا، کانون کارشناسان رسمی و مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در استان خبر از اجرایی شدن این طرح داد و گفت: با تصویب آیین نامه نحوه استفاده از سامانه های رایانه ای مخابراتی موضوع ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری استان آغاز و اجرا شد.

وی افزود:‌ با اجرای این طرح مشکلات موجود در دایره ابلاغ و به صورت سنتی مرتفع و گام مؤثری در راستای کاهش زمان و هزینه ها و رفع اطاله دادرسی ها و افزایش امنیت و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده در این حوزه برداشته خواهد شد.

لسانی در تشریح شیوه و روش کار در این طرح گفت: اصحاب دعوی در پرونده ها ابتدا با مراجعه به سامانه این طرح که موسوم به «ثنا» به آدرس الکترونیکی sana.adliran.ir است، مراحل ثبت نام را انجام و سپس در مراکز تعیین شده از سوی دادگستری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر در نقاط مختلف شهر، نسبت به احراز شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی و سایر مشخصات هویتی خود اقدام و شناسه قضایی(رمز شخصی) از طریق پیامک دریافت و با این شناسه با مراجعه به سامانه ابلاغ کلیه اوراق مربوطه را مشاهده خواهند کرد.

معاون رییس کل دادگستری استان همچنین خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در مرحله اول ثبت نام طرح ثنا در محل دادگستری مرکز استان آغاز شده و به زودی محاکم نیز نسبت به ارسال الکترونیکی اوراق قضایی و ابلاغیه به شناسه ها اقدام خواهند کرد.
در پایان این جلسه مقرر گردید اعضای حاضر در جلسه نسبت به معرفی نمایندگان خود به منظور اجرای این طرح اقدام و اولویت اول با وکلا و کارشناسان باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *