افزایش ناامنی‌ها در "افغانستان" در پی اختلاف رهبران حکومت وحدت ملی

8:13 - 08 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۵۶۰
سخنگوی ریاست‌اجرایی افغانستان در حالی از اعلام تصمیم مهم رهبران حکومت وحدت ملی خبر می‌دهد که کارشناسان مسائل سیاسی این کشور افزایش ناامنی‌ها را از مهمترین نتایج اختلاف اشرف غنی و عبدالله می‌دانند.
افزایش ناامنی‌ها در به گزارش سرویس بین الملل جاوید فیصل سخنگوی ریاست‌اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد: مردم در آینده نزدیک شاهد تصمیم مهم محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور و عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی دولت کابل در مورد چگونگی عملی شدن توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی خواهند شد.
 
وی اذعان داشت: در دیدارهای آینده رهبران حکومت وحدت ملی دو طرف در مورد مسائل کلان مملکتی نیز بحث و تبادل نظر می‌کنند.
 
فیصل خاطرنشان کرد: اشرف‌غنی و عبدالله در دیدار پنجشنبه گذشته نیز در مورد مسائل مهم افغانستان و توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی صحبت کردند.
 
سخنگوی ریاست‌اجرایی افغانستان افزود: عملی کردن توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی جز خواسته‌های اصلی مردم است و رهبران این حکومت نیز به خواسته مردم احترام می‌گذارند.
 
زبیر شفیقی یکی از کارشناسان مسائل سیاسی افغانستان در این باره گفت: اختلاف‌های رهبران حکومت وحدت ملی سببر افزابیش ناامنی‌ها در این کشور شده و ادامه این وضعیت عواقب بدی در پی خواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم که اشرف‌غنی و عبدالله به توافق برسند و بر اساس قانون اساسی افغانستان حکومتی بوجود آید که پاسخگوی مردم باشد.
 
شفیقی در ادامه تأکید کرد: توافقنامه حکومت وحدت ملی بطور کامل از سوی اشرف‌غنی و عبدالله نقض شده‌ و ریشه تمام چالش‌های امنیتی و اقتصادی از همین اختلافات سر چشمه می‌گیرد و پایان دادن به این اختلافات بر اوضاع امنیتی و اقتصادی افغانستان تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *