افزایش 5 درصدی سهم منابع پایدار در بودجه سالانه شهرداری

22:40 - 31 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۲۴۰۲
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در چارچوب بودجه شهرداری تهران سالانه سهم منابع پایدار در بودجه شهرداری 5 درصد افزایش می یابد.

به گزارش گروه جامعه ، قدرت گودرزی با تاکید بر اینکه از سال1385 موضوع درآمدهای پایدار به عنوان یک سیاست اصولی و راهبردی در شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با درک خلاء های موجود در سند راهبردی به منظور حرکت در مسیر تحقق درآمدهای پایدار؛ بررسی ها و اقداماتی برای تدوین سند جدید به منظور هدفمندسازی اقدامات انجام شده و به طور همزمان نیز اقدامات و فعالیت هایی در خصوص راهبردهای مورد توافق آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه براساس کدهای درآمدی که به عنوان درآمد پایدار هستند، میزان آنها در قالب سهمی از بودجه نقد شهرداری پیش بینی شده است، تصریح کرد: بخش عمده ای از درآمدهای پایدار ناشی از عوارض سوخت و کالا، خدمات ناشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه، عوارض خودرو، بهای خدمات مدیریت پسماند، عوارض تابلو و ... است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه درآمدهای پایدار توسط شهرداری های مناطق 22 گانه پایتخت و اداره کل تشخیص وصول درآمد پیگیری و وصول می شود، تصریح کرد: مبنا و نرخ هر یک از کدهای درآمدی پایدار براساس مرجع تصویب متفاوت است.

گودرزی خاطرنشان کرد: برخی از کدهای درآمدی پایدار براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی با نرخ مشخص توسط شهرداری وصول می شود و برخی نیز توسط دولت وصول و در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: برخی از منابع درآمدی پایدار نیز توسط شورای شهر مصوب و با نرخ مشخص توسط شهرداری وصول می شود.

وی در پایان با بیان اینکه سهم درآمد های پایدار در بودجه سال 95 شهرداری تهران مبلغ 47930 میلیارد ریال است، گفت: این میزان حدود 40 درصداز بودجه نقد است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *