هیچ سپرده ای در بانک مشمول دریافت مالیات نیست / از واحدهای خالی از سکنه مالیات تصاعدی دریافت می شود

12:08 - 31 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۲۱۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
درآمدهای مالیاتی رشد ۲۹درصدی در وصول را نشان می دهد که در ۴ ماه نخست سال جاری ۹۹.۵ درصد از آن تحقق یافته است.
هیچ سپرده ای در بانک مشمول دریافت مالیات نیست / از واحدهای خالی از سکنه مالیات تصاعدی دریافت می شود
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سید کامل تقوی نژاد در نشست خبری صبح امروز به مناسبت هفته دولت در خصوص  میزان دریافت مالیات مستقیم و ارزش افزوده در ۴ماه نخست سال جاری گفت: در ۴ ماه سال جاری ۲۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در حوزه مستقیم و ارزش افزوده دریافت شده است که این رقم نشان دهنده تحقق ۹۵ درصد مالیات در سال جاری است.

وی در ادامه افزود: این رقم نشان از رشد ۲۹درصدی در وصول درآمدهای مالیاتی است که در ۴ماه نخست سال جاری ۹۹.۵ درصد از آن تحقق یافته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در توضیح سهم مالیات مستقیم از کل مالیات تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مبلغ کل مالیات مربوط به بخش مالیات مستقیم بوده که این رقم نشان دهنده تحقق ۹۹ درصدی بودجه است و شاهد رشد ۲۵ درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم.

تقوی نژاد در خصوص سهم مالیات بر ارزش افزوده در کل مالیات یاداور شد: ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده بوده که نشان از تحقق ۸۹درصدی بودجه دارد و شاهد رشد ۳۹درصدی ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم.

وی در این باره ادامه داد: در بخش ارزش افزوده ۳ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان مالیات مربوط به شهرداری ها بوده، به علاوه سهم سلامت در این بین ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری ۹۲۰ میلیارد تومان رسیده است

رییس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به تعداد مودیان مالیاتی  گفت: از سال 87 تا 95 حدود 563 هزار موعدی در سامانه ارزش افزوده ثبت نام کرده اند


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *