احتمال پیوستن ترکیه به ائتلاف ایران و روسیه بسیار پررنگ شده/اردوغان احساس می کند قربانی یک توطئه منطقه ای و بین المللی شده است

8:43 - 31 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۹۰۰
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رجب طیب اردوغان احساس می کند قربانی یک توطئه منطقه ای و بین المللی شده و اکنون نیازمند ترمیم زخم های شکست های پیشین خود است.
احتمال پیوستن ترکیه به ائتلاف ایران و روسیه بسیار پررنگ شده/اردوغان احساس می کند قربانی یک توطئه منطقه ای و بین المللی شده است
حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به صحبتهای اخیر معاون نخست وزیر ترکیه که گفته بود "ضربه هایی که ترکیه طی ماههای اخیر دریافت کرده است، نتیجه سیاستهای اشتباه منطقه ای این کشور طی پنج سال گذشته بوده" عنوان کرد: این صحبت های معاون نخست وزیر ترکیه نشان می دهد که احتمال پیوستن ترکیه به ائتلاف ایران و روسیه بسیار پررنگ شده است.

وی با بیان اینکه اکنون دولت ترکیه آمادگی دارد مرزهایش را بر روی گروهک های تروریستی ببندد افزود: رجب طیب اردوغان احساس می کند قربانی یک توطئه منطقه ای و بین المللی شده و اکنون نیازمند ترمیم زخم های شکست های پیشین خود است.

هانی زاده با بیان اینکه دولت ترکیه طی 5 سال و نیم گذشته نقشی تخریبی را در بحران سوریه ایفا کرده است گفت: بعد از کودتای نافرجامی که چند هفته پیش توسط آمریکا، فرانسه، امارات، عربستان و آلمان شکل گرفته بود و با در نظر گرفتن عزیمت اردوغان به سوریه و همچنین سفر ظریف به ترکیه، شواهد نشان دهنده آن است که ترکیه تلاش دارد تا از گذشته خودش فاصله بگیرد و به سمت ائتلاف ایران و روسیه متمایل شود.




ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
اگه دیر جبران کنه که هیچ اگه زود جبران کنه با بستن مرزهایش و کمک نظامی به سوریه که البته نمی تواند بهاء خون ملت سوریه را بپردازد ولی همین حالا هم که برگردد دیر نیست حالا فهمیده آمریکا و انگلیس کی هستند و چه هستند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *