رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عربستان در تلاش است تا وهابی‌ها را وارد پارلمان کویت کند/ شکل گیری شورای همکاری خلیج فارس صرفا برای رویارویی با ایران بود

14:40 - 30 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۸۸۶
دسته بندی: سیاست
حسن هانی زاده گفت: آنچه که عربستان در سال 1981 برای شکل گیری شورای همکاری خلیج فارس به عمل آورد صرفا به دلیل رویارویی این شورا با جمهوری اسلامی ایران بوده و امکان ندارد که عربستان سعودی اجازه دهد ایران به عضویت شورای همکاری خلیج فارس دربیاید.
عربستان در تلاش است تا وهابی‌ها را وارد پارلمان کویت کند/ شکل گیری شورای همکاری خلیج فارس صرفا برای رویارویی با ایران بودحسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به صحبت های اخیر رئیس مجلس کویت که در مصاحبه با روزنامه الشرق کویت، در خصوص خواستار فراهم شدن زمینه های لازم برای تقویت روابط کویت و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران شده بود، اظهار کرد: صحبت های اخیر رئیس مجلس کویت نشان می دهد که کویت تلاش دارد تا فاصله خودش را از سیاست های عربستان افزایش دهد.

وی افزود: با توجه به تلاش عربستان برای نفوذ دادن وهابی ها در دستگاههای تصمیم گیرنده و پارلمان کویت، شاهد هستیم که یک سری نارضایت هایی در کویت ظهور و بروز پیدا کرده است.

هانی زاده با بیان اینکه دولتمردان کویتی از نقش تاثیرگذار عربستان در شورای همکاری خلیج فارس نگران و ناراضی هستند تاکید کرد: اظهارات اخیر رئیس مجلس کویت اگر عملیاتی شود می تواند فصل جدیدی در روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس ایجاد کند ولی با توجه به اینکه عربستان به عنوان بزرگترین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، لذا مانع از آن خواهد شد که روابط کشورهای عضو شورا با ایران بهبود پیدا کند و ایران به عضویت این شورا درآید.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آنچه که عربستان در سال 1981 برای شکل گیری شورای همکاری خلیج فارس به عمل آورد صرفا به دلیل رویارویی این شورا با جمهوری اسلامی ایران بوده و امکان ندارد که عربستان سعودی اجازه دهد ایران به عضویت شورای همکاری خلیج فارس دربیاید.

وی در پایان یادآور شد: اختلاف نظر میان عربستان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس زیاد است ولی به هر حال عربستان سعی می کند که در شکل گیری سیاست های کشورهای عضو شورا، نقش بالادستی را ایفا کند.



ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
عربستان را دیگر تمام شده حسابش کنید چون تمام سیاست هاو اقدامات ضد بشری این خاندان محکوم به شکست شده اند و بقول معروف حنایش دیگر رنگی برای هم پیمانانش ندارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *