رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شانس های اسکار 2017 را بشناسید

18:00 - 30 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۶۸۴
جدیدترین آثار «مارتین اسکورسیزی»، «آنگ لی»، «الیور استون» و «مل گیبسون» تنها بخشی از فهرست پرستاره فیلم‌های فصل جوایز سینمایی 2016-2017 هستند.
به گزارش گروه فرهنگی ، با نزدیک شدن به فصل جوایز سینمایی 2016-2017 کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی به تدریج فیلم‌های پرامید خود را برای حضور در جوایز سینمایی گوناگون و بویژه اسکار رونمایی می‌کنند.
 
هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان،کمتر از 20 روز دیگر آغاز به کار خواهد کرد و همچون چند سال اخیر می‌تواند چندین فیلم مهم و تاثیرگذار فصل جوایز سینمایی را معرفی کند. در چند سال اخیر فیلم‌های برنده اسکار «جاذبه»، «مرد پرنده» و «اسپاتلایت» اولین نمایش خود را در ونیز تجربه کردند.
 
جشنواره‌های تلورید و تورنتو نیز پس از ونیز هر ساله نقش پررنگی در معرفی فیلم‌های موفق به جوایز اسکار دارند. جشنواره تلورید که طبق سنت دیرینه فهرست فیلم‌هایش را تا یک روز پیش از آغاز جشنواره منتشر نمی‌کند، اما در فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره تورنتو نام فیلم جنجالی «اسنودن» به کارگردانی «الیور استون» و همچنین فیلم جدید «هفت دلاور» از «آنتونی فوکوآ» خودنمایی می‌کنند.
 
«آوار دو ورنای» کارگردان سیاه پوست آمریکایی نیز پس از ساخت فیلم موفق «سلما»، امسال با فیلم غیرداستانی «سیزدهمین» درباره نابرابری نژادی در آمریکا که در جشنواره فیلم نیویورک رونمایی می‌شود، می‌تواند رقابت در عرصه مستند اسکار را تحت تاثیر خود قرار دهد. دو فیلم برنده اسکار «شبکه اجتماعی» و «زندگی پی» هر دو نمایش اول خود را در جشنواره فیلم نیویورک آغاز کردند.
 
نشریه گاردین در گزارشی به معرفی فیلم‌هایی پرداخته است که بیشترین شانس کسب جایزه را در هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهند داشت:
 
شانس های اسکار 2017 را بشناسید

قدم زدن طولانی بیلی لین در نیمه وقت
 
«آنگ لی» کارگردان آمریکایی و تایوانی تبار که با کسب دو جایزه اسکار کارگردانی برای فیلم‌های «کوهستان بروکبک» و «زندگی پی» به یک استاندارد در جوایز اسکار تبدیل شده است، امسال با فیلم جدیدش «قدم زدن طولانی بیلی لین در نیمه وقت» قدم در مسیر اسکار می‌گذارد که اقتباسی از کتابی نوشته «بن فونتن» است.
 
این فیلم که با تصمیم بی سابقه «آنگ الی» با سرعت 120 فریم بر ثانیه (بسیار بالاتر از 24 فریم بر ثانیه معمول) فیلمبرداری شده است، نوآورانه‌ترین اثر این کارگردان مطرح محسوب می‌شود و نمایش بخش‌هایی از آن در لاس وگاس با تمجید منتقدین از این رویکرد شجاعانه همراه بود.
 
داستان فیلم «قدم زدن طولانی بیلی لین در نیمه وقت» که با فلاش بک‌های فراوان روایت می‌شود درباره تجارب یک سرباز 19 ساله از جنگ است. «جو آلین» تازه کار نقش اصلی فیلم را بر عهده دارد و «کریستین استوارت»، «وین دیزل» و «استیو مارتین» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

شانس های اسکار 2017 را بشناسید


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *