نقطه آغاز بسیاری از جرائم، درج آگهی‌های تبلیغاتی است

18:28 - 29 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۵۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرتضوی در نشست ساماندهی آگهی‌های تبلیغاتی گفت: نقطه آغاز بسیاری از جرائم، درج آگهی‌های تبلیغاتی است و مردم باید در این خصوص هوشیار باشند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی معاون اجتماعی دادگستری کل استان خراسان رضوی که در نشست تبلیغاتی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می‌گفت با اشاره به تأثیرگذاری آگهی‌های تبلیغاتی بر روی مخاطبان گفت: قوانین متعددی در این حوزه وجود دارد و تمامی تلاش ما باید این باشد که از ارتکاب تخلف و جرم پیشگیری شود.

وی ادامه داد: به دنبال صدور بخشنامه ای در زمینه صدور آگهی‌ها هستیم که تمامی ضوابط و شرایط در خصوص درج آگهی‌ها مشخص شده باشد. در این صورت برای هر اقدام سهمی تعیین می‌شود و در صورت بروز هرگونه جرمی با متخلف برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در همین رابطه در چند روز آینده چند جلسه تشکیل خواهد شد و از تجارب خوب دوستانمان در نهادهای مختلف نیز استفاده خواهیم کرد.

مرتضوی افزود: گام‌های متعددی در زمینه ساماندهی آگهی‌های تبلیغاتی برداشته شده که شناسایی دستگاه‌های مؤثر و متولی و شناسایی و احصاء مفاد قانونی از این جمله است که بحمدالله نتیجه خوبی نیز در برداشت و در این زمینه قوانین از بُعد نظارتی خوبی برخوردارند.

وی عنوان کرد: آگهی‌های مربوط به کالاهای آرایشی و بهداشتی، وام، زمین و مسکن، بازاریابی‌های شبکه ای، کاریابی و استخدام و مواردی از این دست دارای بیشترین فراوانی در زمینه آگهی‌های تبلیغاتی هستند و متأسفانه برخاً سوء استفاده‌هایی نیز انجام شده که باید از آن پیشگیری شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد :شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب، شبکه‌های ماهواره ای، پیامک‌های تبلیغاتی و مانند آن از بسترهای نشر آگهی در زمینه های پیش گفته هستند که باید نظارت مؤثری بر آن صورت گیرد تا از هرگونه جرم همچنین کلاهبرداری در این فضاها پیشگیری شود.

وی اظهار کرد: در کنار نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و رسانه‌ها به معنی عام کلمه باید آگاهی‌های عمومی نیز در این زمینه افزایش پیدا کند چه آنکه مجموعه این اقدامات از وقوع جرم در فضای رسانه پیشگیری می‌کند.

مرتضوی گفت: بسیاری از آگهی‌ها به صورت تخصصی مربوط به یک سازمان است و این سازمان‌ها در صورت تشخیص تخلف و جرم باید ورود کنند و علاوه بر اعلام گزارش، درخواست برخورد با متخلفان را داشته باشند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *