راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باعث کاهش مراجعات مردم به محاکم شده است

5:00 - 30 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۴۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
لسانی گفت: الکترونیکی شدن خدمات قضایی و ارتقاء روزافزون آن باعث سهولت در دسترسی، سرعت در ارائه خدمات و کاهش چشمگیر مراجعان به دادگستری‌ها و کاهش اطاله دادرسی شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان از چند دفتر خدمات الکترونیک قضایی اصفهان بازدید بعمل آورد.

محسن لسانی معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان در حاشیه این بازدید ارائه خدمات دفاتر الکترونیک قضایی را گامی مؤثر در راستای سهولت در دریافت خدمات قضایی برای عموم اعلام و بیان داشت: این طرح را می‌توان از جمله طرحهای بزرگ دستگاه قضایی برشمرد که با توجه به الکترونیکی شدن خدمات قضایی و ارتقاء روزافزون آن، سهولت در دسترسی، سرعت در ارائه خدمات و کاهش چشمگیر مراجعان به دادگستری‌ها و کاهش اطاله دادرسی را به همراه داشته است.

وی افزود: راه اندازی این دفاتر ابتدا از سال 91 در تهران و از اواخر سال 93 در اصفهان اجرا شده است و تا کنون 8 دفتر در حوزه قضایی اصفهان تأسیس و شروع به فعالیت نموده است و با توجه به فراخوانی که اعلام شد تا پایان سال جاری در شهرستانها و سایر حوزه‌های قضایی استان اصفهان نیز راه اندازی خواهد شد.

لسانی در پایان از نظارت و بازرسی و ارزیابی عملکرد مستمر و دقیق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و تصریح کرد: واحد نظارت و بازرسی معاونت آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان نظارت بر حسن انجام خدمات این دفاتر را عهده دار بوده و با بازرسی‌های منظم، دوره ای و مستمر نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی و گزارش آن را تنظیم و به مراجع ذیصلاح در قوه قضاییه منعکس می‌نماید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *