افتتاح دادگاه عمومی بخش سرحد شیروان

13:03 - 29 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۴۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و جمعی از مسئولین دادگاه عمومی بخش سرحد شیروان افتتاح شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، دادگاه عمومی بخش سرحد از توابع شهرستان شیروان با حضور جمعی از مسئولین افتتاح شد.

حجت‌الاسلام قدرتی رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی در این مراسم گفت: سهولت در امر مراجعات مردم به دستگاه قضایی اولویت دادگستری کل استان است و در این زمینه تلاش می‌شود و راه‌اندازی این دادگاه عمومی به‌عنوان یک دستاورد مهم در حوزه قضایی به‌منظور دسترسی آسان مردم است.

حجت‌الاسلام قدرتی به مسئولان قضایی این دادگاه نیز توصیه کرد تا در تحقق عدل و داد بکوشند و تنها قانون را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: باید رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم و مراجع قضایی بی‌طرفانه و صرفاً بر اساس کار کارشناسی و اسناد و مدارک صورت گرفته و نباید قضاوت تحت تأثیر فشار فرد یا گروهی قرار بگیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قضات در پرونده‌های قضایی به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری و رأی صادر کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی اولویت کاری دستگاه قضایی را عدالت عنوان کرد و گفت: لازم است تا به شکایات مردم به‌دقت رسیدگی و در راستای تحقق عدالت تلاش شود.

وی با خرسندی از آرامش و ولایتمداری مردمان این خطه خاطرنشان کرد: این آرامش و امنیت حاکم بر جامعه مدیون جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام و خون شهیدان است.

رئیس دادگستری شیروان نیز در این مراسم اظهار کرد: با راه‌اندازی این مجموعه ظرفیت امنیت در منطقه بالا خواهد رفت.

رضا امامی‌راد از راه‌اندازی دادگاه غربی بخش قوشخانه در صورت مشارکت مردم خبر داد و افزود: در بخش سرحد و قوشخانه شیروان جمعیتی بالغ‌بر 30 هزار نفر ساکن هستند که با کشور ترکمنستان 85 کیلومتر فاصله‌ دارند و مجموع روستاهای این دو بخش 65 روستا را بالغ می‌شود.

وی در ادامه کار قضاوت را مسئولیتی خطیر و سنگین عنوان کرد و گفت: قضات نقش مهمی در ایجاد امنیت و آرامش جامعه دارند.

امامی‌راد تصریح کرد: کار قضاوت از حساسیت بالایی برخوردار بوده و آنها زحمات زیادی را در مسیر خدمت‌رسانی و برقراری امنیت صرف می‌کنند.

رئیس دادگستری شیروان بیان داشت: دستگاه قضایی قاطعانه با افراد مخل نظم و امنیت برخورد می‌کند.

شایان ذکر است پس از افتتاح این دادگاه، هاشم خوشخو به‌عنوان نخستین رئیس دادگاه عمومی بخش سرحد معرفی شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *