کاهش 30 درصدی تخلفات مربوط به تعزیرات حکومتی

11:48 - 29 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۳۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ریاضی گفت: تخلفات مربوط به تعزیرات حکومتی در سال 93 نسبت به سال قبل آن 20 درصد کاهش داشته و تخلفات سال 94 نسبت به سال 93 به میزان 30درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم به اقدامات پیشگیرانه اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم اشاره کرد و گفت: تحقق اهداف نظام در بحث پیشگیری از وقوع جرم مستلزم هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های مختلف است که خوشبختانه این تعامل و همکاری به نحو مطلوبی در استان قم وجود داشته و مشاهده می‌شود.

وی گفت: پس از تشکیل کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان قم، در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته این کارگروه 9 جلسه و 27 مصوبه درحوزه‌های مختلف تشکیل داده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ادامه این اقدامات، دفتر معاضدت قضایی به وجود آمد و سعی شد بین شاکی ومتهم اصلاح ذات البین شکل بگیرد که در نتیجه 100 پرونده بدون محکومیت با اصلاح ذات البین مختومه شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم عنوان کرد: با انجام گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‌های همکار در امر پیشگیری بازدیدهایی از جایگاه‌های عرضه سوخت داشتیم که در نتیجه این بازدیدها تمامی مکمل‌های سوخت که فاقد استاندارد و کیفیت بودند از سطح این جایگاه‌ها جمع آوری گردید.

ریاضی ادامه داد: طرح پایش تخصیص سهمیه سوخت و نفت کوره را داشتیم که حدود 100 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت داشتیم.

وی گفت: طرح تبدیل سوخت کوره‌های آجرپزی و کارخانجات تولید ایزوگام از سوخت مایع به گاز را اجرایی کردیم که باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و در نتیجه جلوگیری از هدر رفت اموال بیت المال گردید.

ریاضی گفت: با اقدامات انجام شده تخلفات حوزه سوخت و عرضه خارج از شبکه آن در سال 93 نسبت به سال 93 حدود 40درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه ریسک خطر برای دلالان ارز بالا رفته و تعداد پرونده‌های این موضوع روندی کاهشی داشته است.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استام قم عنوان کرد: همچنین زمان رسیدگی و اجرای احکام در تعزیرات حکومتی به کمتر از 20 روز رسیده است.

وی گفت: نتیجه این اقدامات باعث شده است که به طور کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز 50 درصد کاهش یابد.

این مقام مسئول به ارائه آمار پرداخته و گفت: تخلفات مربوط به تعزیرات حکومتی در سال 93 نسبت به سال قبل آن 20 درصد کاهش داشته و تخلفات سال 94 نسبت به سال 93 به میزان 30درصد کاهش داشته است.

وی در پایان گفت: میزان تخلفات در سال 94 نسبت به سال 94 روندی کاهشی داشته به طوری که کل پرونده‌های تعزیرات در سال 93 تعداد 22 هزار و 492 مورد بوده است ولی این رقم در سال گذشته به عدد 15 هزار و 700 پرونده رسیده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *