رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دستگاه قضایی برگزار شد

11:05 - 28 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۱۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان و خانواده دستگاه قضایی صبح امروز در بخش‌های حفظ، ترتیل، قرائت، حفظ موضوعی و مفاهیم فضای دادگستری استان کرمان را عطرآگین کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضاییه صبح روز پنج‌شنبه با حضور متسابقان، داوران، کارکنان و خانواده دستگاه قضایی و رقابت 173 فعال قرآنی در بخش‌های حفظ، ترتیل، قرائت، حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن در دادگستری استان کرمان آغاز به کار کرد.

حجت‌ الاسلام عباس اسدی معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان در افتتاحیه این مراسم بیان کرد: این جلسه نورانی است و تا پایان برگزاری مسابقات نظر لطف و رحمت خداوند مستقیما بر همه ما خواهد بود و همه ما در تلاش هستیم تا با برگزاری این قبیل مسابقات و با ایجاد فضایی معنوی و قرآنی، اصول قرآنی را در بین کارکنان و خانواده آن‌ها نهادینه کنیم.

رئیس ستاد چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: افراد زیادی زحمات برگزاری این مسابقه را به دوش کشیده اند که کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات آقای بصیریان مدیرکل روابط عمومی جهت اطلاع‌رسانی خوب انجام داده‌اند، کمیته مالی آقای آقایی در بخش مالی در تمام طول برگزاری این مسابقه بدون کوچکترین مقاومتی ما را همراهی کردند، کمیته برنامه‌ریزی خانم عسکرپور، آقای اسماعیل‌بیگی که بیشترین زحمت فیزیکی برگزاری مسابقه را متحمل شده‌اند، کمیته پیگیری آقای نخعی، کمیته اسکان خانم کارگر، کمیته ثبت نام سرکارخانم فرحبخش، کمیته داوری جناب آقای طالبی زاده که دشوارترین کار مسابقه بر عهده آن‌هاست و سایر کمیته‌ها که  از خداوند می‌خواهم همه آن‌ها مورد شفاعت قرآن قرار گیرند.

وی ایجاد انگیزه و اهتمام قرآنی بین کارکنان دستگاه قضایی و خانواده آن‌ها را از اهداف برگزاری این مسابقات اعلام و بیان کرد: حضور پررنگ آن‌ها در این مسابقات قرآن را از مظلومیت خارج و عمق ارتباط مردم را با این اثر ارزشمند نشان می‌دهد که زیاد شدن مرتلین، مفسرین و قاریان قرآن اندام شیاطین را به لرزه در می‌آورد.

حجت‌ الاسلام اسدی اشاره کرد: کارکنان دستگاه قضایی شهرستان سیرجان با حضور 65 مرد و 15 زن بیشترین آمار شرکت‌کنندگان می‌باشند و بعد از آن هم شهرستان کرمان با حضور 68 متسابق که 46 نفر آن‌ها از کاکنان و مابقی از خانواده آن‌ها بیشترین آمار را از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه به خود اختصاص داده است و شهرستان زرند، جیرفت، راور و رابر  در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی افزود: اداره کل زندان‌ها با تعداد 121 متسابق و بعد از آن اداره کل ثبت اسناد و املاک با حضور 75 نفر و سازمان قضایی نیروهای مسلح استان  و اداره کل پزشکی قانونی بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در این دوره را دار.

رئیس ستاد چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم دستگاه های قضائی استان خاطرنشان کرد: مجموع شرکت کنندگان در مرحله مقدماتی 560 نفر بوده‌اند که عدد بسیار قابل توجهی است و امید است مورد عفو و رحمت الهی قرار گیرند.

وی با اشاره به امکانات نرم‌افزار «شمیم وحی» که قرآن را با تفاسیر،ترجمه و صورت‌های مختلف به اشتراک‎ می‌گذارد عنوان کرد: می‌توان گفت این نرم‌افزار همانند دانشگاهی مجازی عمل می‌کند که امروز به تمامی حاضرین در مراسم اختتامیه تقدیم می‌گردد.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: نباید قرآن وسیله‌ای برای کسب شهرت و یا استفاده از وجهه مثبت قرآنی برای ظلم به کسی و یا ممانعت از اجرای صحیح احکام باشد و لازم است اغراض غیر الهی در قلب ما که با قرآن ارتباط داریم باشد تمام ارزش کار به زیر سوال می‌رود و لازم است

حجت‌ الاسلام و المسلمین اسدی ایجاد انگیزه و اهتمام قرآنی بین کارکنان دستگاه قضایی و خانواده‌های آن‌ها و همچنین ارتقای بصیرت و فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری این مسابقات دانست و گفت: در رشته مفاهیم نفر اول تا پنجم وارد مرحله منطقه‌ای می‌شوند و بقیه رشته‌ها نفرات اول تا سوم به مرحله بعدی راه‌ می‌یابند.

شایان ذکر است داوری این مسابقات را در بخش برادران،آقایان دکتر هاشم سلطانی، استاد مجید  طالبی‌زاده، و استاد طیب و در بخش خواهران، خانم‌ها سلطانی، انجم شعاع، قهاری به عهده دارند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *