اقدام ایران برای همکاری نظامی با روسیه "استراتژیک و برگرفته از منافع ملی" است/ شکل گیری یک بلوک نظامی، امنیتی و سیاسی در منطقه با حضور ایران، عراق، سوریه و روسیه

14:37 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۷۵۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پرواز بمب افکن های روسیه از پایگاه هوایی همدان کاملا در چارچوب همکاری مشترک ایران و روسیه قلمداد می شود.
اقدام ایران برای همکاری نظامی با روسیه حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به پرواز بمب افکن های روسیه از آسمان همدان به سمت گروهک های تروریستی در سوریه اظهار کرد: اقدام ایران برای همکاری نظامی با روسیه علیه گروهک های تروریستی موجود در سوریه یک اقدام کاملا استراتژیک و برگرفته از منافع ملی است چرا که هر دو کشور یعنی جمهوری اسلامی ایران و روسیه نسبت به گسترش پدیده تروریسم و استفاده ابزاری آمریکا و غرب از تروریستها برای پیشبرد اهداف خودشان به خوبی آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه پرواز بمب افکن های روسیه از پایگاه هوایی همدان کاملا در چارچوب همکاری مشترک ایران و روسیه قلمداد می شود تاکید کرد: این اقدام یک تجربه کاملا مهم برای شکل گیری یک بلوک نظامی، امنیتی و سیاسی در منطقه با حضور ایران، عراق، سوریه و روسیه می باشد که در آینده این بلوک بندی ها می تواند تامین کننده امنیت منطقه تلقی شود.

هانی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون شهر حلب در محاصره نیروهای مسلح سوریه و حزب الله قرار دارد، این امر نشانه پایان یافتن حملات تروریستی و شکست کامل گروهک های تروریستی در سوریه می تواند قلمداد شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این نگرانی وجود دارد که این گروهک ها پس از شکست در خاورمیانه به سمت آسیای میانه سر ریز شوند، پرواز بمب افکن ها کاملا در جهت از بین بردن تروریستها تلقی می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *