برای رونق بازار سرمایه مشوق های مالیاتی ضروری است

5:15 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۵۶۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مجلس می تواند انواع سیاست های تشویقی مالیاتی را برای بنگاه‌های تولیدی وضع کند و از این طریق باعث رونق بیشتر بازار سرمایه شود.
به گزارش گروه اقتصاد، شاپور محمدی در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از احیای فراکسیون بازار سرمایه در مجلس استقبال کرد و گفت: مصوبات مجلس در طرح ها و لوایح مهم مانند لایحه رفع موانع تولید و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین مرکز پژوهش‎های مجلس و سازمان بورس، دارای ظرفیت های قابل توجهی برای رشد و توسعه بازار سرمایه است.

وی اضافه کرد: حمایت بیشتر قوه مقننه برای ارتقا و رونق بازار سرمایه ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در این دیدار بر لزوم بازنگری در قوانین موجود در بخش سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد و گفت: به مسئولان سازمان بورس پیشنهاد می‌شود طرح جایگزین خود را برای قوانینی که در سال های گذشته تصویب شده و نیازمند تغییر است، به کمیسیون اقتصادی ارائه کنند.


وی درباره اصلاح ماده 241 قانون تجارت گفت: در این باره، منتظر پیشنهادهای سازمان بورس هستیم تا با پیگیری از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس ابهام های موجود درباره نقل و انتقال سهام و سایر مشکلات این ماده از قانون مرتفع شود.

پورابراهیمی از تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس دهم خبر داد و افزود: در مجلس دهم افراد صاحبنظر و متخصص در بازار سرمایه حضور فعال تری دارند و باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف بازار سرمایه و بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کرد. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *