بازدید اساتید دانشگاه لبنان از مترو تهران

21:20 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۴۳۸
جمعی از مسئولان شهرداری های جنوب و شمال لبنان و اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه های این كشور از تاسیسات و ایستگاه های مترو تهران بازدید كردند.
به گزارش گروه جامعه ، در حاشیه این بازدید دكتر زاهد معاون رییس سندیكای شهری لبنان و استاد دانشگاه این كشور با بیان اینكه مترو در ایران با ارائه روش های جدید و توجه به مسائل فرهنگی به نظم و انضباطی بسیار خوب دست یافته است اظهار داشت: مترو تهران در ارائه خدمات حمل و نقل ریلی پیشرو است و فرهنگ ایرانی- اسلامی در معماری مترو به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به بومی سازی ساخت تونل های مترو درایران، می توان گفت سرعت پیشرفت مترو بسیار خوب بوده و رشد زیادی نسبت به طول عمر آن دارد.
 
به گفته زاهد خیلی از متروهای جهان مثل فرانسه و سوییس دارای امكانات فنی و مهندسی خوبی هستند اما در برخی از این كشورها طول عمر مترو به 50 سال برمی گردد ولی مترو تهران با این عمر كوتاه پیشرفت چشمگیری داشته و مسلما داشته های آن در آینده كمتر از كشورهای اروپایی نخواهد بود.
 
در ادامه این بازدید دیگر مدیران حمل و نقل شهرهای مختلف لبنان، پیشرفت حمل و نقل عمومی به خصوص مترو در ایران را مثبت ارزیابی كرده و بر تلاش روزافزون مسئولان مترو در زمینه تسهیل تردد مردم در پایتخت ایران تاكید كردند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *