رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری/ کمیته حمایت قضایی پشتیبان تولید است

12:17 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۳۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آقاعلیخانی از تلاش کمیته حمایت قضایی برای پشتیبانی از تولید و صنعت در استان قزوین خبرداد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، عبدالله آقاعلیخانی در بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی آراسنج، بیان کرد: کمیته حمایت قضایی از صنعت و سرمایه‌گذاری استان پس از بخشنامه ریاست قوه قضائیه در تمام کشور با عضویت رئیس کل دادگستری، رئیس دادگاه‌ها، دادستان مرکز استان، بازرسی کل و اداره ثبت تشکیل ‌شده و خوشبختانه استان قزوین در تشکیل این کمیته پیشگام بوده است.
 
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، تولید و ایجاد اشتغالزایی از اولویت های مهم استان هستند که دادگستری قزوین به کمک دستگاه های استان در این راستا با تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری از این بخش حمایت خواهد کرد.
 
معاون رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: سعی ما در کمیته حمایت قضایی سرمایه گذاری در استان رفع مشکلات و موانع پیش روی واحدها را در کمترین زمان ممکن داشته باشیم و به گونه ای باشد تا خللی در روند تولید و تجارت استان وارد نشود.
 
وی افزود: عدم تأمین سرمایه در گردش و بدهی معوقی که واحدهای صنعتی استان نسبت به بانک ها در برابر اخذ تسهیلات بانکی دارند در بیشتر پرونده‌ های ارجاعی به کمیته قضایی مطرح است.
 
علیخانی عنوان کرد: از جمله برنامه‌های این کمیته بازدید همکاران دستگاه قضا از صنایع مختلف استان است؛ همکاران ما در حوزه قضایی باید اطلاعاتی راجع به صنعت، نحوه عملکرد کارخانجات و دستگاه‌های صنعتی، مشکلات و مسائل آنها و نقش مهم صنعت ملی در پیشگیری از بزهکاری داشته باشند و از طرف دیگر از محیط خشک کاری اندکی فاصله بگیرند که خوشبختانه اجرای این برنامه‌ها به این هدف کمک شایانی کرده است.
 
وی اظهارداشت: برگزاری این بازدید در استمرار برنامه حمایتی دستگاه قضا از جریان سرمایه گذاری است تا سرمایه گذاران واقعی با استفاده از حمایت های قانونی بتوانند در عرصه تولید کشور فعالیت کنند.
 
علیخانی تصریح کرد: حمایت هایی که دستگاه قضایی ارائه می کند، متفاوت از حمایت های شورای گفتگو است و البته این حمایت ها حقوقی نیست چراکه حمایت های حقوق باید در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت وزیران دنبال شود.
 
وی یادآورشد: در واقع ما تلاش می کنیم تا محیط کار را برای تلاش فعالان عرصه صنعت فراهم کنیم، البته بخش زیادی از مشکلات هم به خاطر شرایط کلان اقتصادی و مشکلات فراروی سرمایه گذاری است اما تا جایی که امکان دارد و با منع قانونی روبرو نباشیم سعی داریم با هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها مشکلات را حل کنیم.
 
گفتنی است در این بازدید حاضران از شرکت های شبرنگ فام، پلیمر نصر آسیا، آرا فرایند و پارس آرمان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *