گریه من به خاطر مظلومیت شمشیربازی در ایران بود/ خوشحالم که باعزت به کشور برگشتیم

7:00 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۳۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی شمیربازی اسلحه سابر ایران گفت: حق شمشیربازی در ایران داده نمی‌‌شود و ما با کمترین امکانات فعالیت می‌کنیم.
پیمان فخری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، درباره عملکرد شمیربازان کشورمان در المپیک ریو اظهار داشت: مسابقات شمشیربازی المیک ریو در سطح بالایی برگزار شد و ما هم توانستیم عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: هدف ما کسب سهمیه المپیک ریو بود و پس از اینکه دو سهمیه را کسب کردیم برای درخشش در این مسابقات برنامه‌ریزی کردیم. در حالی که بسیاری از کشورها نتوانستند هیچ سهمیه‌ای در رشته شمشیربازی کسب کنند ما با دو سهمیه در این مسابقات ظاهر شدیم.

سرمربی تیم ملی شمیربازی اسلحه سابر کشورمان با اشاره به اینکه در مسابقه عابدینی با حریف آمریکایی‌اش ناداوری صورت گرفت گفت: شمشیرباز آمریکایی باید دو کارت قرمز می‌گرفت اما داور از این مسئله چشم‌پوشی کرد تا عابدینی در عین شایستگی از کسب مدال باز بماند.

فخری ادامه داد: عابدینی یک فوق‌ستاره است که می‌دانست در چه میدان بزرگی مسابقه می‌دهد . پاکدامن هم میزان آمادگی‌اش در حد عابدینی بود اما او تجربه حضور در المپیک را نداشت. اما آنچه مسلم است ما به دنیا ثابت کردیم در شمشیربازی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و خداروشکر می‌کنم که با عزت به کشور برگشتیم.

وی درباره گریه‌اش بعد از شکست عابدینی گفت: گریه من نه فقط به خاطر بی‌عدالتی بود که در حق مجتبی انجام شد بلکه مظلومیت رشته شمشیربازی در ایران را نشان می‌داد.متاسفانه حق شمشیربازی در ایران داده نمی‌‌شود و ما با کمترین امکانات فعالیت می‌کنیم. بودجه فدراسیون شمشیربازی در مقایسه با بودجه برخی فدراسیون‌ها بسیار ناچیز است. اما در کشورهایی مثل ایتالیا و روسیه آنچنان به شمشیربازی بها می‌دهند که بودجه این رشته از بودجه کل ورزش ایران بیشتر است.

سرمربی تیم ملی شمیربازی اسلحه سابر کشورمان در پایان صحبت‌هایش درباره فعالیتش به عنوان دبیر فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: من علاقه بیشتری به مربیگری دارم و امیدوارم رئیس فدراسیون شمشیربازی فرد دیگری را برای پست دبیر فدراسیون شمشیربازی در نظر بگیرد.

انتهای پیام/  



بی نام
|
-
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
عابدینی و دو تا وزنه بردار عزیز کشورمان و گریه های باغیرتی بهداد محمد جان بنا برای ما ایرانی ها از 100 تا مدال طلای المپیک با ارزش تر هست. ناراحت نباشید عزت ایران و ایرانی با دروغ و دغل رنگ نمی بازه. شک ندارم المپیک بعد طلای شمشیر بازی توی مشتمان هست ان شاالله
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *