مراسم حنابندان قوم قزلباش در راه ثبت ملی

0:10 - 25 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۵۶۶
معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز تهیه پرونده مراسم حنابندان قوم قزلباش به منظور ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، محمد مهدی برهانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت ثبت و حفاظت از آداب و رسوم اقوام مناطق مختلف با عنوان میراث معنوی، جلسه ای در کمیسیون گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رامیان با حضور کارشناسان اداره کل، رئیس شورای اسلامی شهر رامیان، اعضای کمیسیون گردشگری و توسعه شهری شورا و جمعی از نویسندگان و صاحب نظران برگزار و اعضاء به بررسی آثار معنوی و ناملموس این شهرستان پرداختند.

وی افزود: در این جلسه بنا شد تهیه پرونده حنابندان قوم قزلباش به منظور ثبت در فهرست آثار ملی آغاز و بعد از تاییدیه در جلسه شورای ثبت استان به منظور پیگیری های لازم به تهران ارسال شود.

برهانی اظهار کرد: مراسم حنابندان در بین قوم قزلباش در شهرستان رامیان به شیوه ای سنتی و با بهره گیری از البسه محلی، اجرای موسیقی سنتی با دوتار و خواندن بیت هایی به زبان ترکان قزلباش و بستن حنا برای عروس دوماد صورت می پذیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *