آلبوم اولی‌ها مکانیزم مربوط به خود را دارند/ زیرزمینی‌ها درحقیقت آماتور هستند

11:30 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۴۹۲
مرادخانی با اشاره به اینکه فعالان گروه های موسیقی زیر زمینی درحقیقت آماتور محسوب می شوند، از مکانیزم خاص مربوط به آلبوم اولی ها سخن گفت.
علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به موضوع خواننده‌های آلبوم اولی گفت: آلبوم خواننده اولی‌هایی که برای نخستین بار در قالب یک اثر موسیقایی خود را عرضه می کنند، مکانیزم مربوط به خود را دارند که باید توسط مؤسسه های مربوطه پیگیری شود تا بتوانند در جایگاه خودشان از استحکام لازم  برخوردار شوند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: در روند فعالیت خواننده های آلبوم اولی نظر شوراهای فرهنگی نیز نسبت به‌ آن ها اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: درمورد افرادی که در فضاهای زیر زمینی فعالیت داشته اند باید به این موضوع اشاره کرد که تمامی شرایطی حضور آنها به این موضوع مربوط می شود که باید شرایط لازم جهت انجام فعالیت ها و رسیدن به حدود لازم مورد نظر داشته باشند و بپذیرند.

وی همچنین ادامه داد: طبیعی است هر فردی که در چارچوب های تعریف شده کارکند می تواند کارهای خود را ارائه بدهد و امیدواریم درآینده تمامی افرادی که علاقه مند به فعالیت هستند، بتوانند کار خود را ادامه بدهند.

معاون امور هنری علی جنتی در ادامه صحبت های خود به تعاریفی که از خواننده های معروف به زیر زمینی ارائه شده اشاره و اظهار کرد: خواننده های زیرزمینی پیشتر از تعاریفی برخوردار بودند که هم اکنون در حال خروج از این تعریف ها هستند و شاید در مورد آنها بتوانیم بگوییم که این افراد در حقیقت کسانی هستند که هنوز نتوانسته اند وارد چارچوب های فنی تعریف شده و قالب هایی که به عنوان هنجارهای لازم مطرح می شود، بشوند.

وی همچنین افزود: شاید نتوان نام افرادی را که هنوز نتوانسته اند در چنین اندازه ای قرار بگیرند، فعال زیر زمینی گذاشت بلکه باید در مورد آن ها عبارت بچه های آماتور را به کار برد البته قبول دارم که در همان زمان نیز افرادی بودند که در کار خود بسیار زبده بودند و هم  اکنون نیز در حال فعالیت هستند.

مراد خانی تصریح کرد: پیشتر فضای دو قطبی وجود داشت که تحت عناوینی همچون زیر زمینی با خود بار منفی به همراه می آورد اما خدا را شکر تا حدود زیادی برطرف شده و تعریف ها در حال تغییر کردن است.

وی خاطرنشان کرد: در این روند شاید شاهد گفتمان جدیدی در این زمینه باشیم که می توان در این راستا افراد را به چند دسته تقسیم کرد که در دسته نخست افرادی قرار می گیرند که می توانند در صحنه های  حرفه ای فعالیت کنند، در دسته دوم افرادی قرار می گیرند که درحوزه های تجربی فعالیت می کنند و در سومین دسته کسانی که درحوزه های آماتور و غیر حرفه ای کار می کنند ، جای می گیرند. با این روند شاید بتوانیم به تعریف مشخصی در این زمینه دست پیدا کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *