رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

37 درصد دانشجویان علوم پزشکی ورزش می کنند

13:06 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۱۰۱
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ۳۷ درصد از دانشجویان علوم پزشکی در سراسر کشور به طور جدی ورزش می‌کنند.
به گزارش گروه جامعه ،محمدرضا فراهانی در آیین افتتاحیه دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این مطلب افزود: می‌توان گفت تحقق این امر از رهگذر توجه به ورزش همگانی میسر شده است.
 
وی افزود: میزان مشارکت دانشجویان در رقابت‌های مقدماتی و نهایی المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی نشان می‌دهد که از حدود هر سه دانشجوی علوم پزشکی یک نفر به‌طور جدی به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازد.
 
فراهانی با اشاره به آمار دو سال قبل تصریح کرد: با احتساب مشارکت حدود ۱۰ درصد از  دانشجویان در رقابت‌های همگانی و ۵ درصد در مسابقات قهرمانی در دو سال قبل، میزان مشارکت کلی دانشجویان به ۱۵ درصد می‌رسید، اما هم اکنون با برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی این میزان به ۳۷ درصد رسیده است که افزایش قابل توجهی است.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، یکی از دلایل این تحقق این امر را سیاست وزارت بهداشت مبنی بر توجه به ورزش همگانی عنوان کرد و افزود: برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویان علوم پزشکی در بخش همگانی و قهرمانی به‌طور سالانه و به صورت یک‌سال درمیان نیز دلیل دیگر افزایش میزان مشارکت دانشجویان در فعالیتهای ورزشی است.
 
رئیس دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی شایسته اصفهان  اشاره کرد و گفت: اصفهان به عنوان پایتخت هنر و  فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به خوبی این رخداد بزرگ ورزشی را برگزار کرده است.
 
فراهانی اظهارکرد: رقابت بیش از ۲ هزار دانشجو از شهرهای مختلف در اصفهان، فضای پر نشاط و مهیجی ایجاد کرده است که در ارتقای سلامت و نشاط دانشجویان نیز نقش شایانی دارد.
 
وی ساماندهی این المپیاد توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی و مدیریت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ شرکت کننده و همراه از سراسر کشور، انسجام و توانمندی بالای این دانشگاه را نشان می‌دهد.
 
معاون وزیر بهداشت با اشاره به این‌که میزان فعالیت‌های بدنی در زندگی روزمره ما کم شده است، تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که تا ورزش نباشد، حفظ سلامتی میسر نیست. دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی باید به‌عنوان پرچمداران حفظ سلامت در جامعه، بیش از گذشته به ورزش روی آورند.
 
دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، عصر جمعه ۲۲ مردادماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی مراسمی در اصفهان افتتاح شد.
 
این دوره از رقابت‌ها که تا ۲۸ مردادماه ادامه خواهد یافت، بیش از دو هزار و ۲۰۰ دانشجو از ۵۳ دانشگاه به همراه ۴۰۰ مربی و سرپرست و ۱۸۰ داور در رشته های فوتبال، والیبال، بسکتبال، شطرنج، تیراندازی، کشتی، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو و میدانی، کاراته و تکواندو، باهم رقابت خواهند کرد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *