لزوم ارائه نقشه جغرافیایی مناطق آزاد جدید به کمیسیون اقتصادی مجلس

20:41 - 20 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۲۶۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: دولت نقشه جغرافیایی مناطق آزاد جدید به را کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ سید ناصر موسوی لارگانی  درباره جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: در نشست امروز کمیسیون لایحه پیشنهادی دولت در خصوص ایجاد هفت منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم فلاورجان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از ایرادات شورای نگهبان در رابطه با ایجاد منطقه آزاد بر این اساس بود که محدوه جغرافیایی مناطق  پیوست لایحه باشد و در این کمیسیون این موضوع مطرح شد دولت نقشه مناطق آزاد تجاری را به کمیسیون اقتصادی ارائه دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، معاون گمرکات کل کشور و نمایندگان دیوان محاسبات و ‌مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.

وی افزود: بر اساس پیشنهادی این موضوع هم مطرح شد که برخی مناطق به محدوه مناطق آزاد اضافه شود به عنوان مثال هرمز به منطقه آزاد قشم اضافه شود.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،‌ افزود: برخی از نمایندگان مجلس نیز درخواست ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را مازاد بر پیشنهاد دولت در لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرح کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *