رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دسترسی آزاد خبرنگاران به اطلاعات در چارچوب قانون

21:30 - 18 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۲۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
موحد گفت:دسترسی آزاد به اطلاعات در چارچوب قانون حق خبرنگاران است و رسانه ها بر اساس قانون اساسی برای بیان اخبار در چارچوب قانون آزادند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در همایش روز خبرنگار با عنوان چشم بیدار در کرمان افزود: یکی از دغدغه های جدی دستگاه قضایی، تامین امنیت اصحاب رسانه است و اصحاب رسانه بدون دغدغه از سیستم قضایی به فعالیت خود ادامه دهند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه امنیت مناسبی برای فعالیت رسانه ها در کرمان حاکم شده است،عنوان کرد: با همت استاندار و سایر مدیران، امنیت مناسبی برای فعالیت های رسانه ها در استان حاکم شده است.

این مقام ارشد قضائی استان با بیان اینکه 300 نشریه مکتوب در استان کرمان وجود دارد،گفت: حداقل پرونده را در دادگاه مطبوعات استان داریم و این ناشی از تعامل مدیران اجرایی و قضایی و رسانه هاست.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: می خواهیم فضایی را در استان ایجاد کنیم که رسانه ها در محدوده قانونی بتوانند فعالیت کنند.

موحد به همکاری خوب رسانه های استان با سیستم قضائی اشاره کرد وافزود: همواره تاکید کرده ایم مدیران آستانه تحمل خود را بالا ببرند، نقدهای سازنده را بپذیرند و از آنها برای ارتقا استفاده کنند.

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه فشاری بر مطبوعات استان کرمان حاکم نبوده است گفت: هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان کرمان از بین اهل قلم و رسانه انتخاب شده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *