در فروش بهمن هیچ انحصاری صورت نگرفته است / سازمان گسترش باید سهامش در خودروسازی ها را بفروشد

15:27 - 17 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۶۹۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
شیوا اعلام کرد: در واگذاری سهام گروه بهمن هیچ انحصاری صورت نگرفته است و طبق مصوبه سالهای گذشته سهام سازمان گسترش در خودروسازی ها باید واگذار شود.
در فروش بهمن هیچ انحصاری صورت نگرفته استبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رضا شیوا رئیس شورای رقابت در نشست خبری خود با خبرنگاران و در پاسخ به میزان مبنی بر اینکه شورای رقابت پیش از این اعلام کرده که فروش بهمن انحصاری است؟ گفت: هیچ شائبه ای در این واگذاری وجود ندارد و یک گروه قطعه سازی تصمیم گرفتند که خودروسازی بهمن را خریداری کنند، این موضوع هیچ اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: قطعه ساز بودن کروز هیچ ارتباطی به انحصار ندارد فقط این قطعه ساز نمی تواند اعضای هیات مدیره مشترک با ایران خودرو و بهمن داشته باشد.

شیوا همچنین به درخواست شورای رقابت در مورد واگذاری سهام سازمان گسترش در خودروسازی ها اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه ای که در سال 90 تصویب شد، سازمان گسترش باید سهام خود در خودروسازی ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی ادامه داد: در همین مصوبه اشاره شده که نباید شرکتها سهام تو در تو داشته باشند و ما اکنون منتظر پاسخ سازمان بورس در این خصوص هستیم.

رییس شورای رقابت گفت: این موضوع در شورا مطرح خواهد شد و در صورت موافقت اعضا و دسترسی به اسناد، اگر ثابت شود که سهامداری این چنین درخودروسازی ها وجود دارد معاملات برگردانده می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *