برگزاری نشست کشوری اهمیت ارتقای سلامت در زندان‌های کشور

5:30 - 17 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۶۵۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست کشوری اهمیت ارتقاء سلامت در زندانهای کشور، ویژه معاونین سلامت زندان‌ها در شیراز برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندان های فارس، نشست کشوری اهمیت ارتقاء سلامت در زندانهای کشور، با حضور مدیرکل و کارشناسان بهداشت و درمان سازمان زندانها، مدیرکل زندانهای فارس، معاونین سلامت و اصلاح و تربیت زندانها و رؤسای بهداشت و درمان۱۴استان کشور در شیراز برگزار شد.


مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندانها پس از این نشست گفت: این نشست ، به منظور بیان کردن اهمیت ارتقاء سلامت در راستای اهداف کاهش آسیب و بهداشت و درمان در حوزه زندانبانی با حضور معاونین سلامت سراسر کشور و مسئولین بهداشت و درمان ۱۴استان در شیراز برگزار شده است.

دکتر مهرداد تشکریان افزود: مباحث مهمی که در رابطه با آن در این همایش مطرح شد درخصوص بیماریابی فعال سل و ایدز و شروع آن در ۱۴ استان بوده و هدف اصلی آگاهی و حمایت طلبی از رده های بالاتر بهداشتی و درمانی غیر از بهداشت و درمان زندان های استانها می باشد.
وی تأکید کرد: برای انجام کلیه اقدامات بهداشتی و درمانی به حمایت افراد تصمیم گیر در حوزه بهداشت و درمان نیاز است و اگر حمایت این افراد نباشد همه اقدامات در حوزه بهداشت و درمان زندانها بی نتیجه خواهد بود.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندانها یادآور شد: دستاورد مهم این همایش این است که همه معاونین سلامت نگرش خاصی به مسأله بهداشت و درمان داشته و نسبت به انجام و ادامه برنامه های بهداشت و درمان تعهد دارند.

تشکریان با اشاره به علت برگزاری همایش در شیراز گفت: اقدامات بهداشتی و بهسازی های بسیار خوبی در زندانهای شیراز در راستای کاهش آسیب انجام شده است و علت برگزاری همایش در شیراز به این دلیل بوده است.

وی تأکید کرد: درمان منحصر به دارو دادن به بیمار نیست بلکه زندانی از نظر روحی، جسمی و توانمندی نیز باید به سطح مطلوب برسد تا با آگاهی کامل وارد درمان شود.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندانها اظهار داشت: دغدغه زندانی آزاد شدن و تبرئه از اتهام است و به درمان خود فکر نمی کند مسئولین بهداشت و درمان اگر بتوانند این زندانی را وارد درمان نمایند؛ درمان های مختلف مثل درمان سل، هپاتیت و اچ آی وی، و او را در درمان نگه دارند این حاصل تلاش جمعی و تفکر عمیقی است که با تلاش همه مسئولین در همه حوزه ها دیده می شود و در سازمان نیز ریاست محترم سازمان و معاون سلامت و اصلاح و تربیت به این موضوع تأکید جدی دارند.

تشکریان یادآور شد: پیش از این همایش، با حضور رؤسای زندانهای بزرگ کشور، نشست تخصصی در حوزه بهداشت و درمان در مشهد مقدس برگزار شده است و تا پایان سال جاری سه همایش تخصصی در این حوزه برگزار می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *