کارگاه آموزشی «مبارزه با جرایم قاچاق کالا و ارز» برگزار شد

15:30 - 15 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۹۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با تلاش معاونت منابع انسانی دادگستری استان فارس و با حضور مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه کارگاره آموزشی یک روزه ی "مبارزه با جرائم قاچاق کالا و ارز" به میزبانی دادگستری فارس برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از دادگستری استان فارس، با تلاش معاونت منابع انسانی دادگستری استان فارس و با حضور مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه کارگاره آموزشی یک روزه ی "مبارزه با جرائم قاچاق کالا و ارز" به میزبانی دادگستری فارس برگزار شد.

معاون منابع انسانی دادگستری فارس در ابتدای این کارگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مهم ترین اقدامات قضایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند.

ارسلان اشرافی با اشاره به انواع مختلف قاچاق از جمله قاچاق مواد مخدر و روان گردان، قاچاق اسلحه و مهمات، قاچاق کالا وارز ، قاچاق اشیاء و اموال تاریخی و فرهنگی، قاچاق انسان و قاچاق مشروبات الکلی، علت اصلی برگزاری این کارگاه را رفع ابهامات موجود در خصوص قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 با اصلاحیه بعدی و ایجاد وحدت رویه بین مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی رسیدگی کننده در استان برشمردند.

همچنین در این دوره آموزشی دکتر کاظم ساکی مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه و از اساتید بلند پایه دانشگاه که صاحب تألیفاتی در حوزه جرایم اقتصادی و به ویژه قاچاق کالا و ارز می باشد؛ مطالب کاربردی پیرامون قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت.

وی با اشاره به زمینه ها و علل ارتکاب جرم قاچاق کالا، راه های ارتکاب این جرم، بررسی جرم مذکور از دیدگاه حقوق جزای اختصاصی و عمومی و آیین دادرسی کیفری را بررسی و به تحلیل عناصر متشکله جرم قاچاق پرداخت و آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی مرتبط با قضیه را بیان داشت.

همچنین در ادامه این دوره آموزشی شرکت کنندگان پیرامون موضوع مذکور به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ داد.
گفتنی است کارگاه آموزشی مذکور با حضور یکصد تن از قضات ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز از دادسرا، دادگاه نخستین و دادگاه تجدیدنظر و رؤسای شعب تعزیرات حکومتی استان فارس برگزار گردید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *